ورود اعضا

|

ثبت نام

خبر فوری :

|

نتایج زنده

Go Ahead Eagles

1 3

Feyenoord

Brighton & Hove Albion

0 4

Manchester City

Udinese

1 2

AS Roma

CSKA Moscow

0 0

Spartak Moscow

Akhmat Grozny

1 0

Sochi

Heerenveen

0 8

PSV

Fakel

0 1

FK Krylya Sovetov Samara

مس رفسنجان

2 1

پیکان

Ural

0 1

FK Rostov

Everton

2 0

Liverpool

Manchester United

4 2

Sheffield United

Crystal Palace

2 0

Newcastle United U21

Ajax

2 2

Excelsior

Atalanta

4 1

Fiorentina

Monaco

1 0

Lille

Marseille

2 2

Nice

Wolverhampton Wanderers

0 1

AFC Bournemouth

Trabzonspor

3 2

Fatih Karagümrük

Krasnodar

3 2

Baltika

Zenit Petersburg

0 2

Rubin Kazan

Lorient

1 4

PSG

Twente

3 1

Almere City

Nizhny Novgorod

2 3

Lokomotiv Moscow

Orenburg

1 2

Dinamo Moscow

Yokohama F. Marinos

4 2

Ulsan Hyundai

آنتن

الاتحاد کلبا - النصر دبی

لیگ برتر امارات

17:35 - 1403/02/07

آنتن

گل گهرسیرجان - فجر سپاسی

جام حذفی ایران

18:00 - 1403/02/07

بیشتر
خبرگزاری تماشاگر - آشنایی با رقبای حسینی در المپیک/ «میرهاشم» با مدال برمی‌گردد؟

آشنایی با رقبای حسینی در المپیک/ «میرهاشم» با مدال برمی‌گردد؟

خبرگزاری تماشاگر - نماینده وزن دوم تکواندو ایران در بازیهای المپیک در حالی سوم مردادماه به مصاف رقبای خود در بازیهای المپیک می رود که با عبور از مسیری سخت، بلیط سفر به توکیو را دریافت کرد.

  • کد خبر: 65085
  • 1400/04/27
  • بازدید:
  • 67

به گزارش خبرنگار مهر، از زمانی که تکواندو به صورت رسمی وارد بازی‌های المپیک شد، هر زمان تکواندو ایران نماینده‌ای در وزن ۶۸- کیلوگرم به این بازی‌ها اعزام کرد، با دست پر به تهران بازگشت. در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی و ۲۰۰۴ آتن هادی ساعی موفق به کسب یک طلا و یک برنز شد. محمد معتمد هم در المپیک ۲۰۱۲ لندن نشان نقره برگردن آویخت. در بازی‌های ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۶ ریو هم در این وزن نماینده‌ای نداشتیم. با این حساب میرهاشم حسینی سومین تکواندوکار ایرانی در ششمین حضور رسمی تکواندو در المپیک، یکی از امیدهای ایران در توکیو بخواه بود.
تکواندوکار ۲۲ ساله میانه ای تیم ملی ایران که مدال‌های نقره رقابتهای جهانی ۲۰۱۷، ۲ طلا و دو نقره رقابتهای گرندپری، طلای بازی‌های آسیای و طلای قهرمانی آسیا، دو طلای انفرادی و یک طلای تیمی دانشجویان جهان را در کارنامه دارد، به دلیل صادر نشدن روادید سفر به انگلستان، حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ را از دست داد تا شانس کسب سهمیه المپیک اش به میزان قابل توجهی کاهش یابد. اما شاگرد خلف حسن فلاحی راد از مربیان سازنده میانه ای، با درخشش در رقابتهای گرندپری رم و چیبا و کسب امتیازات با ارزش از رقابتهای گرندپری صوفیه و مرحله نهایی آن در روسیه و همچنین مدال‌های خوشرنگ از جام فجر، باشگاههای آسیا و یونیورسیاد در نهایت مسافر توکیو شد.
طبق برنامه میرهاشم حسینی سوم مردادماه در روز دوم از رقابتهای تکواندو در بازی‌های المپیک به مصاف رقبای خود می‌رود. بر اساس قرعه‌ای مطابق با آخرین رنکینگ تکواندوکاران انجام خواهد شد، باید

اخبار مرتبط

  • ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان مشخص شد

    بیشتر...
  • قضاوت زن ایرانی در المپیک پاریس

    بیشتر...
  • قضاوت داور بانوی تکواندو در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

    بیشتر...

دور نخست به مصاف «یو جین هوانگ» از چین تایپه برود. تکواندوکاری ۲۴ ساله که موفق نشد از رنکینگ کسب سهمیه کند، اما از رقابتهای قاره‌ای مجوز سفر به توکیو را دریافت کرد. این تایوانی طلای المپیک ۲۰۱۴ نوجوانان نانجینگ، نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون، نقره جهانی ۲۰۱۷ موجو، یک نقره و چهار برنز گرندپری، طلا و برنز قهرمانی آُسیا را در کارنامه دارد.
این تکواندوکار چین تایپه ای سابقه ۷ تقابل با ایرانی‌ها را دارد که حاصل آن سه پیروزی و چهار شکست بوده است. امیرمحمد بخشی دو بار، علیرضا علیاری و میرهاشم حسینی هم هر کدام یک بار برابر این رقیب به پیروزی دست یافته‌اند. هادی تیران ولی پور، ابوالفضل یعقوبی و میرهاشم حسینی یکبار نتیجه را به این رقیب واگذار کرده‌اند. حسینی باخت ۱۹ بر ۱۷ در گرندپری منچستر را با پیروزی ۶ بر ۳ در کشور خود و گرندپری «تائویان» جبران کرد.

حسینی در صورت برتری در مبارزه نخست، دور دوم و برای صعود به نیمه نهایی باید به دیدار یکی از تکواندوکاران کره جنوبی، مالی یا ازبکستان برود که به احتمال فراوان «لی هون دائه» کره‌ای ایست. تکواندوکار ۲۹ ساله کره ایها که با رنکینک یک مجوز حضور در المپیک را کسب کرد، یکی از پر مدال ترین های چند سال اخیر تکواندو جهان است، یک نقره و یک برنز المپیک، سه طلا و یک برنز جهان، ۱۲ طلا، سه نقره و دو برنز گرندپری ها، سه طلای بازی‌های آسیایی و دو طلای قهرمانی آسیا، دو طلا و یک برنز گرنداسلم از جمله مدال‌های مهم این کره‌ای است.
تکواندوکاران ایران تا کنون ۱۴ بار با «لی هوون دائه» مبارزه کرده‌اند که حاصل آن ۱۳ باخت و تنها یک پیروزی بوده است. همان یک پیروزی را نیز میرهاشم حسینی در فینال رقابتهای گرندپری رم بدست آورد و ۱۳ بر ۱۱ رقیب را شکست داد. حسینی راه پیروزی بر این رقیب کره‌ای را به خوبی می‌داند و در توکیو نیز انگیزه و توان ثبت دومین شکست برابر او را دارد تا راه رسیدن به کسب مدال را برای خود هموار کند.
در قسمت پایین جدول هم تکواندوکاران ژاپن، بوسنی، اسپانیا و مصر حضور دارند که یکی از آنها در نیمه نهایی به مصاف میرهاشم خواهد رفت. در این بین با وجود حضور «ریکاردو سوزکی» تکواندوکار میزبان، باید شانس اول صعود را به «خاویر پرز» اسپانیایی با رنکینگ چهار بدهیم. ضمن اینکه نباید از کنار «هوسیک ندزاد» از بوسنی هرزگوین به سادگی گذشت که مبارزات خوبی در رقابتهای قاره‌ای به نمایش گذاشت.
از آن سوی جدول شانس «بردلی سیندن» از انگلستان، «شوای ژائو» از چین، «جواد آچاب» از بلژیک برای رسیدن به فینال بیشتر از سایر رقباست.
در پایان باید عنوان کنیم که هر چند حذف ۲۰ امتیاز رقابتهای بین المللی لبنان روی جایگاه میرهاشم در رنکینگ تأثیر زیادی داشت و کلاً قرعه او را در مسابقات المپیک تغییر داد. نکته بسیار مهم در خصوص میرهاشم حسینی اینکه، او سابقه پیروزی برابر همه مدعیان این وزن را دارد، نماینده وزن ۶۸- کیلوگرم کشورمان، تکواندوکاری سخت کوش، پرتلاش، تکنیکی و قدرتمند است که ثابت کرده در چنین شرایطی انگیزه‌های بالایی برای برتری مقابل هر رقیبی و کسب مدال با ارزشی چون بازی‌های المپیک را دارد.

منبع: مهر
0 نظر

ترین ها
تباس: برخی بازی‌های لالیگا در آمریکا برگزار خواهند شد!
تباس: برخی بازی‌های لالیگا در آمریکا برگزار خواهند شد!

رئیس سازمان لالیگای اسپانیا خبر داد در آینده‌ای نه‌چندان دور برخی بازی‌های لالیگا در کشور آمریکا برگزار خواهد شد.

تاریخ: 1403/02/05 بازدید: 2232
پرسپولیس با خستگی راه مقابل آلومینیوم!
پرسپولیس با خستگی راه مقابل آلومینیوم!

شاگردان اوسمار با شرایط خاصی راهی اراک شدند تا مقابل آلومینیوم قرار بگیرند

تاریخ: 1403/02/07 بازدید: 2
هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

بازیکن چپ‌پای مس رفسنجان دوباره روی گل‌های تیمش نقش داشت

تاریخ: 1403/02/07 بازدید: 2
Powered by SinanSoft © 2023 Tamashagar