ورود اعضا

|

ثبت نام

خبر فوری :

|

نتایج زنده

Brazil

0 0

Costa Rica

Cherno More

0 0

Botev Plovdiv

Ruzomberok

0 0

Rapid

Colombia

2 1

Paraguay

Croatia

1 1

Italy

Albania

0 1

Spain

Apeldoorn

0 8

FCSB

UTA Arad

1 2

Borac Banja Luka (Bih)

Uruguay

3 1

Panama

Legia Warszawa II

0 0

Universitatea Craiova

United States Virgin Islands

2 0

Bolivia

Slaven Koprivnica

0 0

Sloga Nova Gradiška

Atlético Mineiro

1 1

Fortaleza

Palmeiras

3 1

Juventude

RB Bragantino

2 1

Vitória

Bahia

4 1

Cruzeiro

Scotland

0 1

Hungary

Switzerland

1 1

Germany

Athletico Paranaense

1 1

Corinthians

Fluminense

0 1

Flamengo RJ

Espanyol

2 0

Real Oviedo

Ludogorets

1 0

Slovan Bratislava

Neudrossenfeld

0 2

SpVgg Bayreuth

Pogon Szczecin

0 0

Sigma Olomouc

Universitatea Craiova

0 0

Pafos

Unterhaching

0 0

Neufraunhofen

Lisen

2 2

Banik Ostrava U19

AIK

1 2

Viking

Rotenhof

0 0

Holstein Kiel II (Ger)

Barockstadt Fulda-Lehn.

0 0

Coburg

شبکه سه

لهستان - فرانسه

جام ملت های اروپا

19:30 - 1403/04/05

شبکه ورزش

اتریش - هلند

جام ملت های اروپا

19:30 - 1403/04/05

بیشتر
خبرگزاری تماشاگر - اقبالی: پرسپولیس نشانه ای از تیم قهرمان نداشت

اقبالی: پرسپولیس نشانه ای از تیم قهرمان نداشت

خبرگزاری تماشاگر - کارشناس فوتبال گفت: تیم  پرسپولیس در بازی آخر نشان داد که نشانه‌ای از قهرمانی ندارد.

  • کد خبر: 295115
  • 1403/03/14
  • بازدید:
  • 9

مسعود اقبالی کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره ارزیابی‌اش از لیگ بیست و سوم فوتبال اظهار کرد: مسابقات لیگ برتر به علت عدم شناخت، جابه جایی‌ها، مدیریت‌ها و تشکیلاتی که در فوتبال ما حاکم است خوب شروع نشد، اما به تدریج تیم‌ها با شناختی که از یکدیگر پیدا کردند توانستند بازی بهتری را ارائه بدهند.  او ادامه داد: برخی از تیم‌ها نوسان زیاد داشتند به خاطر تغییرات مدیریتی و تشکیلاتی که داشتند. به طور مثال تیم سپاهان در ابتدا  شرایط خوبی داشت، اما بعد از آن دچار افت شدید شد. خیلی از کارشناسان اعتقاد داشتند که سپاهان می‌تواند قهرمان لیگ شود که با افت شدید روبرو شد و از رقابت تنگاتنگی که با تیم‌های بالای جدول داشت دور شد.
اقبالی  افزود: برخی از تیم‌های پایین جدول هم متاسفانه بیشتر تیم‌های خوزستانی و جنوبی ما بودند با شرایط بدی روبرو بودند و مشکلات مدیریتی، تشکیلاتی و مالی داشتند. متاسفانه دیدیم که تیم‌های صنعت نفت آبادان  و پیکان سقوط کردند و به رده پایین‌تر رفتند. تیم فولاد شانس آورد که با پیروزی که به دست آورد در لیگ باقی ماند. مشکل ما این است که تیم‌هایی که سازنده هستند از گردونه این رقابت‌ها خارج شدند. همانطور که تیم سایپا به لیگ دسته یک سقوط کرد، اکنون هم پیکان به لیگ دسته یک سقوط کرد و این برای فوتبال ما خوب نیست. در نهایت دیدیم رقابت‌ها در بالای جدول تنگاتنگ بود و این رقابت به نفع تیم پرسپولیس تمام شد.
کارشناس فوتبال بیان کرد: ما از داشتن VAR محروم هستیم شاید اگر این سیستم در فوتبال کشورمان استفاده می‌شد،  گل پرسپولیس را آفساید اعلام می‌کرد. به هر حال پرسپولیس با گل آفسایدی که زد، توانست قهرمانی را از آن خود کند . استقلال هم تیم بسیار خوبی بود و بازی‌های خوبی در این مسابقات  ارائه داد و در بالای جدول حضور داشت، اما به خاطر ۲، ۳ اشتباهی که کرد و مسائل حاشیه‌ای که داشت از رقابت با پرسپولیس دور ماند و در نهایت هم به رتبه دومی خود بسنده کرد.
او بیان کرد: تیم‌های بزرگ ما که حمایت‌های مالی دولتی می‌شوند و دولت هم از آنها حمایت می‌کند مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان و ذوب آهن تیم‌هایی هستند که از لحاظ مالی مشکلات کمتری دارند و وضعیت بهتری دارند. فوتبال ما خیلی مشکلات دارد. من می‌توانم بگویم در اصل بازیکن سالاری در فوتبالمان حاکم است، نه مربی سالاری و مدیریت سالاری. بازیکنان در هر نقطه و مکانی سعی می‌کنند با حاشیه سازی و مسائلی که مطرح می‌کنند عملا تنش‌هایی را به وجود آورند که فوتبالمان دچار بحران می‌شود. در هیچ جای دنیا به این شکلی نیست و قوانین و مقررات حاکم بر فوتبالشان تنبیه و تشویق دارد.
اقبالی تصریح کرد: در اینجا

اخبار مرتبط

  • بررسی کارنامه سرمربی جدید پرسپولیس/ پرنوسان با اخراج‌های پرتعداد!

    بیشتر...
  • سردار عاشق اسب است/به بیرانوند گفتم اشتباه نکن

    بیشتر...
  • گاریدو سرمربی پرسپولیس شد/ اسپانیایی گمنام در اردوگاه سرخ

    بیشتر...

متاسفانه با حاشیه‌هایی که  چه از نظر مدیریتی، داوری و تشکیلاتی و ...  ایجاد می‌شود و تیم‌ها و بازیکنان  تنبیه و جریمه  نقدی می‌شوند، اما عملا این تنش‌ها شدت بیشتری پیدا کرد به خصوص در روز‌های آخر که آن قدر شدت رقابت بین ۲ تیم بالای جدول زیاد بود که عملا شرایط بدی را به وجود آورده بود.  ما دیدیم تنش‌ها و مشکلات آن قدر زیاد  شد که تیم  پرسپولیس در بازی آخر نشان داد که نشانه‌ای از قهرمانی ندارد.
کارشناس فوتبال بیان کرد: تیم پرسپولیس در بازی با مس رفسنجان بسیار محتاطانه بازی کرد. سرخپوشان  ۲، ۳ موقعیت خطرناک ایجاد کردند، اما بیشتر مواقع آنها چیزی برای عرضه نداشتند. تیم‌های ما که قرار است در مسابقات آسیایی شرکت کنند، چیزی برای گفتن ندارند و با شکست‌هایی که می‌خورند از این رقابت‌ها کنار می‌روند. ما زمانی می‌توانیم به فوتبالمان افتخار کنیم که به آن  توجه بیشتری کنیم و سرمایه بیشتر در اختیار تیم‌ها بگذاریم و مدیریت‌ها احساسی نباشند و ورزشی باشند. امکانات زیرساخت هایمان درست شود و بتوانیم با جذب بازیکنان حرفه‌ای همانطور که عرب‌ها می‌کنند. آنها  با این کارشان سعی می‌کنند فوتبال خود را رونق ببخشند. ما اگر می‌خواهیم با کشور‌های آسیایی رقابتی داشته باشیم باید همین راه را برویم. در مورد تشکیلات مدیریتی و مالی حمایت‌ها صورت بگیرد و نیرو‌های متخصص به کار گرفته شوند تا فوتبالمان از این وضعیت بیرون بیاید.
او افزود: فوتبال ما زیر ساخت ندارد و استادیوم‌های ما شرایط لازم برای برگزاری مسابقات آسیایی ندارند تا تیم‌هایی که به کشورمان می‌آیند در شرایط خوبی بازی کنند. در مجموع وضعیت خوبی نداریم و در رقابت با کشور‌های آسیایی ثروتمند که به فوتبال خود توجه دارند ما این توجه را  نداریم به همین علت نمی‌توانیم رقابت سالمی با این کشور‌ها داشته باشیم.
اقبالی درباره اینکه علت موفقیت پرسپولیس در کسب قهرمانی را در چه عواملی می‌داند، گفت: فوتبال ما قابل مقایسه با فوتبال اروپا نیست. برای رسیدن به سطح کیفی فوتبال دنیا خیلی راه داریم.  علی رغم اینکه تیم پرسپولیس قهرمان شد، اما این تیم قهرمان ما در زمینه‌های مختلف تاکنیکی چه در دفاع و  چه حمله حرفی برای گفتن ندارد. ما داریم فوتبال کودکانه بازی می‌کنیم که منطقی در آن حاکم نیست. آمار زبان فوتبال است. تیم‌های ما در طول ۹۰ دقیقه یک حمله سریع، ضد حمله ندارند و همه چیز رندومی و اتفاقی  و براساس خلاقیت فردی صورت می‌گیرد و هیچ برنامه تاکنیکی و استراتژی تیمی را دنبال نمی‌کنیم. به همین خاطر ما متکی به حرکات فردی و اتفاقاتی که در زمین مسابقه رخ می‌دهد تا ما به گل برسیم.
کارشناس فوتبال تصریح کرد: در طول ۹۰ دقیقه بازی پرسپولیس برابر تیم مس رفسنجان دیدیم که تیم کرمانی بهتر از پرسپولیس فوتبال بازی کرد. سرخپوشان بسیار محافظه کار بازی کردند که مبادا گلی بخورند به همین خاطر حالت تهاجمی نداشتند و در حمله شرکت فعالی نداشتند و در  نهایت آنها در دقیقه ۸۵ توانستند به یک گل برسند که آن هم با چاشنی آفساید همراه بود. خیلی از کارشناسان داوری مااعتقاد داشتند که گل پرسپولیس آفساید بوده است، اما ۷۰ هزار هوادار در استادیوم حضور داشتند و اگر سرخپوشان قهرمان نمی‌شدند شایداتفاقاتی در استادیوم می‌افتاد و باید آنها قهرمان می‌شدند.
او درباره اینکه لیگ امسال پدیده‌ای داشت، گفت: ما پدیده‌ای نداریم.  متاسفانه بازیکنان جوان ما استاندارد‌های لازم را به دست نیاوردند برای اینکه فوتبال پایه ما خیلی ضعف دارد و مشکلات زیادی بر آن حاکم است. فسادی که در فوتبال ما حاکم است به خصوص در تیم‌های پایه، مدارس فوتبال و این نابسامانی که در آنجا وجود دارد، بازیکنان ما به رشد و کیفیت لازم نمی‌رسند به خاطر همین تیم ملی ما پشتوانه بازیکن بااستعداد ندارد. در تیم‌های باشگاهی بازیکنان جوانی را می‌بینیم که اکثر آنها در برخی از موارد به رشد و شکوفایی لازم نرسیدند. مثلا برخی از بازیکنان جوان تکنیک خوبی دارند، اما  از شعور تاکنیکی برخوردار نیستند. کار فردی شان خوب است، اما  در کار تیمی هیچ تفکری ندارند.
اقبالی بیان کرد: امیر قلعه نویی هم  در تیم ملی دچار مشکل است و نمی‌تواند دست از بازیکنان قدیمی خود و بازیکنانی که میانگین سنی بالایی دارند، بردارد و از آن طرف نمی‌تواند بازیکن جوانی را به تیم ملی ترزیق کند که بتوانند پشتوانه‌ای برای جام جهانی باشد  به خاطر همین دچار دوگانگی ذهنی است. او  نه می‌تواند از بازیکنان قبلی خود دست بردارد و نه می‌تواند جوان‌هایی که به درد تیم ملی می‌خورند به تیم ملی دعوت کند. مجبور است ملغطه‌ای و تلفیقی  از بازیکنان جوان و پابه سن گذاشته را در مجموع داشته باشد تا بتواند به جام جهانی برود. متاسفانه ما به جام جهانی برویم ۳ بازی می‌کنیم و برمی گردیم و این کاملا مشخص است. فوتبال خیلی پیشرفت کرده و سطح کیفی اش بالا رفته است.
او در پایان گفت: من متوجه نشدم بازی فینال دورتموند و رئال مادرید در طول ۹۰ دقیقه چطور به پایان رسید آن قدر جذاب ود و تمام ۹۰ دقیقه هر ۲ تیم با برنامه بازی می‌کردند و فوتبال پیشرفته‌ای را نشان دادند، اما اکنون در فوتبال ما چنین چیزی را نمی‌بینید و کسل کننده است. دیروز ۷۰ هزار پرسپولیسی  منتظر یک بازی نرمال و جذاب بودند، اما خبری نبود و حمله، شوت و ارسال از جناحین را ندیدیم و این چه فوتبالی است که ما داریم بازی می‌کنیم و بازی کسل کننده و بدون برنامه را شاهد بودیم.   خبرنگار: مریم طایفه 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
0 نظر

ترین ها
تمام تغییرات دستورالعمل و قانون سقف بودجه فوتبال ایران
تمام تغییرات دستورالعمل و قانون سقف بودجه فوتبال ایران

دستورالعمل حاکم بر قراردادها و سقف بودجه باشگاه‌های فوتبال برای فصول ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۶ با تغییراتی نسبت به فصل گذشته ابلاغ شده است.

تاریخ: 1403/04/03 بازدید: 2191
واکنش طارمی به جدایی بیرانوند از پرسپولیس/به علی گفتم به استقلال نرو!
واکنش طارمی به جدایی بیرانوند از پرسپولیس/به علی گفتم به استقلال نرو!

بازیکن سابق پرسپولیس مهمان برنامه فوتبال برتر بود

تاریخ: 1403/04/05 بازدید: 0
لحظه به لحظه یا یورو: جنگ صعود و صدر!

آخرین دور از مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ در حال برگزاری است و امروز قرار است تماشاگر دیدارهای حساس و جذابی باشیم

تاریخ: 1403/04/05 بازدید: 0
Powered by SinanSoft © 2023 Tamashagar