ورود اعضا

|

ثبت نام

خبر فوری :

|

نتایج زنده

MP

2 0

KuPS Akatemia

Vard

0 0

Brann II

Arendal

5 1

Mandalskameratene

Besiktas

1 1

Fatih Karagümrük

Skeid

1 4

Kjelsås

Eidsvold

0 0

Notodden

Ørn Horten

4 0

Åskollen

HJK

5 1

TPS

Naft Gachsaran

2 0

Shahin Bandar Ameri

سايپا

0 1

شهرداری استارا

فجر سپاسی

1 0

Darya Babol

Mes Soongoun

1 0

استقلال ملاسانی

پارس جم بوشهر

1 2

Chadormalu SC

مس کرمان

2 0

Ario Eslamshahr

نفت مسجد سلیمان

2 1

Shahre Raz

خوشه طلایی ساوه

0 1

خیبر خرم آباد

Damash Gilanian

2 1

Mes Shahr-e Babak

Strindheim

3 0

Nardo

Stjørdals-Blink

4 0

Brattvåg

Lysekloster

3 2

Viking II

Turks and Caicos Islands

1 2

Anguilla

آنتن

میلواکی باکس - نیو اورلینز پلیکانز

بسکتبال حرفه‌ای NBA

03:30 - 1403/01/10

آنتن

لسترسیتی - بریستول سیتی

چمپیونشیپ انگلیس

16:00 - 1403/01/10

بیشتر
خبرگزاری تماشاگر - حق بزرگی که از سرخابی‌ها دریغ شده است!

حق بزرگی که از سرخابی‌ها دریغ شده است!

خبرگزاری تماشاگر - تکلیف درآمدهای بین‌المللی فوتبال ایران چه می‌شود؟

  • کد خبر: 106656
  • 1400/09/12
  • بازدید:
  • 98

سپهر ستاری: «مشکلات مالی» کلیدواژه تکرای دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس در سال‌های اخیر بوده است. فرقی نمی‌کند چه کسی مدیرعامل این دو باشگاه باشد چون آن‌ها در نهایت باید با این مشکلات دست و پنجه نرم کنند و این تنها چیزی است که در این سال‌ها تغییر کرده است. مشکلاتی که صدای سرمربی و بازیکنان دو تیم را هم درآورده و در مقاطعی باعث جدایی مربیان و بازیکنان هم شده و گاهی کار به تعطیلی تمرینات و اعتصاب کشیده شده است.
صرف نظر از ناتوانی و ضعف مدیران سال‌های دو باشگاه در بحث درآمدزایی و استفاده از پتانسیل‌های موجود، بحث تحریم‌ها هم کم باعث دردسر نشده است. پرسپولیس و استقلال در حال حاضر مبالغ سنگینی از afc طلبکار هستند و هیچ راهی برای رسیدن به طلب هنگفت خود ندارند.
قرمزهای پایتخت که در دو فصل اخیر یک بار فینالیست لیگ قهرمانان شدند و یک بار هم به مرحله یکچهارم نهایی رسیدند مبلغی در حدود 100 میلیارد از کنفدراسیون فوتبال آسیا طلب دارند ولی تحریم‌ها اجاز نمی‌دهد به حق خود برسند.
 همین حالا پرسپولیس به خاطر بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی نمی‌تواند از دو خرید تاجیکستانی خود استفاده کند. آن‌ها به هر زحمتی بود طلب 740 هزاردلاری گابریل کالدرون، سرمربی سابق خود را فراهم کردند ولی به خاطر تحریم‌ها این مبلغ به حساب سرمربی آرژانتینی ننشسته و پنجره قرمزها بسته مانده تا آن‌ها مجددا به خاطر تحریم‌ها ضربه بخورند.
پرسپولیسی‌ها قبلا از سفارت مالزی برای دریافت مبالغ استفاده می‌کردند ولی اکنون این راه هم بسته شده است.
حق<div class=

اخبار مرتبط

  • عکس| تهران‌گردی رضا گوچی و پسرش در عید نوروز

    بیشتر...
  • عکس| جشن ستاره پرسپولیس و همسرش پس از تاریخ‌سازی

    بیشتر...
  • عکس‌| خوشه‌طلایی دوباره قرمزپوش شد!

    بیشتر...

بزرگی که از سرخابی‌ها دریغ شده است!" src="https://media.khabaronline.ir/d/2021/11/29/4/5632506.jpg" style="max-width: 100%" />
استقلال هم که فصل قبل مشکلات مالی فراوانی داشت مبلغی در حدود 16 میلیارد از afc طلب دارد و آن‌ها هنوز به طلب خود نرسیده‌اند. هنوز از یاد نرفته که استقلال در زمان فسخ قرارداد استراماچونی چه دردسری برای پرداخت بخشی از قرارداد او داشت و با اعلام حکم شکایت او، آن‌ها هم مشکلات زیادی برای پرداخت طلب سرمربی ایتالیایی خواهند داشت.
حق بزرگی که از سرخابی‌ها دریغ شده است!
یک راهکار مفید در این شرایط این بود که دو باشگاه با afc توافق کنند که مطالبات خارجی‌ها از حساب کنفدراسیون فوتبال آسیا به آن‌ها پرداخت شود. موضوعی که باشگاه پرسپولیس برای آن تلاش کرد ولی مورد موافقت قرار نگرفت. این درحالی است که فیفا چند سال قبل در ماجرای شکایت پرو پییچ از استقلال این موضوع را پذیرفت و با آبی‌ها همکاری کرد.
غلامرضا رفیعی،مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال در خصوص مشکل پرسپولیس برای پرداخت مطالبات کالدرون توضیح داد: تا این لحظه مشکلات باشگاه‌ها و تیم ملی ما برای دریافت پول‌هایی که از حضور در تورنمنت‌های خارجی به آن می‌رسند پابرجاست، پول داریم اما به دلیل تحریم نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم. از همه افرادی که صدای من را می‌شنوند به ویژه ریاست جمهور، وزیر امور اقتصاد و دارایی، وزیر امور خارجه و نمایندگان مجلس می خواهیم کمک کنند.
در این بین حتی فدراسیون فوتبال هم از این بحران بزرگ در امان نمانده و آن‌ها هم موفق به دریافت مطالبات خود نشده‌اند. غلامرضا رفیعی در این خصوص می‌گوید: خود فدراسیون فوتبال اکنون دارای چند صد میلیارد تومان پول در فیفا و AFC است اما این منابع مالی به دلیل مشکل تحریم غیرقابل استفاده است. در این شرایط کاری به جز کمک خواستن از دولت نداریم. راه حلی به ما ارائه بدهند و بگویند چه کار کنیم. به خاطر تحریم‌های ظالمانه بی‌مهری می‌بینیم.
به جز منابع مالی که فیفا باید به ما بدهد یک ریال از بودجه‌ای که فیفا به خاطر ویروس کووید 19 به کل فدراسیون‌های جهان داده است نمی‌توانیم دریافت کنیم. این مبلغ حدود 2 میلیون فرانک سوئیس است.
گفته می‌شود جیانی اینفانتینو در زمان ریاست جمهوری ترامپ از او در مورد مطالبات فوتبال ایران سوال کرده ولی رئیس جمهور سابق آمریکا با پرداخت طلب فوتبال ایران مخالفت کرده است! نکته ناامیدکننده این است که در حال حاضر هیچ راهکاری برای حل این بحران بزرگ وجود ندارد. فوتبال ایران در چند سال اخیر درآمد خوبی در فیفا و afc داشته و اکنون هم با مشکلات مالی فراوانی مواجه است اما هیچ دسترسی به حق خود ندارد.
بیشتر بخوانید: 17 سال قبل؛ اعتراف برانکو درباره خداداد/عکس آقایان شما مدیرعامل هستید نه بوقچی! ما و این مدیران پوپولیست سرخابی! #فوتبال‌ملی     #ورزش‌های رزمی     # والیبال    #کشتی و وزنه برداری    #مدیریت ورزش    #المپیک و پارالمپیک     #فوتبال جهان    #بسکتبال   #دیگر ورزش‌ها   #لیگ برتر 258 41

منبع: خبر انلاین
0 نظر

ترین ها
بسکتبال ۳ نفره جام آسیا؛ درخشش بانوان ایران در گام دوم
بسکتبال ۳ نفره جام آسیا؛ درخشش بانوان ایران در گام دوم

تیم ملی بسکتبال ۳نفره بانوان ایران در دومین بازی خود در رقابت‌های جام آسیا تیم کره‌جنوبی را شکست داد.

تاریخ: 1403/01/09 بازدید: 2170
پیروزی مقتدرانه شهرداری گرگان مقابل پلیس عراق
پیروزی مقتدرانه شهرداری گرگان مقابل پلیس عراق

تیم شهرداری گرگان در مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ غرب آسیا مقابل پلیس عراق به برترى دست يافت

تاریخ: 1403/01/10 بازدید: 1
برتری قاطع شهرداری گرگان در گام نخست نیمه‌نهایی سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

شهرداری گرگان تیم پلیس عراق را قاطعانه شکست داد

تاریخ: 1403/01/10 بازدید: 3
Powered by SinanSoft © 2023 Tamashagar