ورود اعضا

|

ثبت نام

خبر فوری :

|

نتایج زنده

Rayo Vallecano

0 0

Osasuna

Villarreal II

0 0

Racing Ferrol

Racing Santander B

0 0

Levante

Luton Town

0 0

Brentford

Sheffield United

0 0

Burnley

Baltika

0 0

FK Krylya Sovetov Samara

Wolfsburg

0 0

Bochum

FC Koln

0 0

Darmstadt 98

Hoffenheim

0 0

Borussia M'gladbach

Heidenheim

0 0

RB Leipzig

Konyaspor

0 0

Alanyaspor

Celta Vigo

2 1

Las Palmas

Amorebieta

0 2

Real Valladolid

Rubin Kazan

1 1

Lokomotiv Moscow

İstanbulspor

1 2

Fatih Karagümrük

Albirex Niigata S

3 0

Geylang International

Athletic Club

1 1

Granada

Nice

3 0

Lorient

Cagliari

2 2

Juventus

Eintracht Frankfurt

3 1

Augsburg

Tenerife

0 0

Leganes

Besiktas

2 0

Ankaragucu

Genoa

0 1

Lazio

Krasnodar

2 0

Fakel

Porto U19

2 3

Milan U19

فولاد

0 1

مس رفسنجان

استقلال

3 2

Caspian Qazvin

نساجی مازندران

1 0

تراکتور

Olympiakos Piraeus U19

1 0

Nantes U19

Balestier Khalsa

1 1

Young Lions

آنتن

ترابزون اسپور - کایسری اسپور

سوپرلیگ ترکیه

19:30 - 1403/02/01

آنتن

ناپولی - امپولی

هفته ۳ سری آ ایتالیا

19:30 - 1403/02/01

بیشتر
خبرگزاری تماشاگر - پاره خطی از اشکهای استیلی به فریاد بلند مسی

پاره خطی از اشکهای استیلی به فریاد بلند مسی

خبرگزاری تماشاگر - ۳۱ خرداد در تقویم فوتبالی ایران یادآور دو بازی مهم تیم ملی در جام‌های جهانی است.

  • کد خبر: 56570
  • 1400/03/31
  • بازدید:
  • 108

به گزارش ورزش سه ۳۱ خرداد ۱۳۷۷ تیم ملی ایران اولین برد خود در جام‌های جهانی را مقابل آمریکا به دست آورد و ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ نیز یک بازی شجاعانه و آبرومندانه مقابل آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۴ انجام داد.
 
تیم ۹۸ تیمی بود که جسارتش به اندازه استعدادش نبود و تیم ۲۰۱۴ تیمی که جسارتش بر استعدادش می‌چربید. نسل با استعداد و طلایی نود و هشتی‌ها هیچوقت شانس این را پیدا نکرد که با هدایت یک مربی بین‌المللی و نامدار در بازی‌های رسمی به میدان برود. تنها چند ماه زیر نظر تومسیلاو ایویچ توانستند تاکتیک‌پذیری و البته قدرت بدنی خود را ارتقا دهند. همان چند ماهی که بسیاری آن را دلیل درخشش بازیکنان ایران در آن جام می‌دانستند. از آن طرف تیم ۲۰۱۴ بیش از سه سال را زیر نظر کیروشی کار کرده بود که همین چهار سال قبلش با پرتغال و ستاره‌هایش در جام جهانی حاضر شده بود. اما این سه سال هم کافی نبود تا فوتبالیست‌های ما به تشویق کیروش راه اروپا را برای بازی کردن گز کنند و تجربه بین‌المللی خود را افزایش دهند. تیم ۹۸ فقط سه لژیونر در فوتبال اروپا داشت و تازه آنها هم یک سال بود که  در بوندس‌لیگا بازی می‌کردند و از آن طرف در روزهایی که فوتبال ما خالی از ستاره‌های بزرگ شده بود کیروش مجبور شد قوچان‌نژاد و دژاگه و دانیال داوری را برای جبران کمبودهای داخلی به پوشیدن پیراهن کشور زادگاه‌شان ترغیب کند.
 
هر چه بود این دو تیم دو روز خاطره‌انگیز را در حافظه ایرانیان ضبط کردند که دیدن قاب‌هایی از آن دو بازی خالی از لطف نیست.
 
 
گل برای

اخبار مرتبط

  • پیام از تیم ملی به بازیکنان لیگ: زیر نظر هستید

    بیشتر...
  • قانون کمتر شناخته شده؛ وقتی با دو کارت زرد اخراج نمی‌شوی!

    بیشتر...
  • فرانسه از دیبو انتقام گرفت: حرکاتت یادمان نرفته!‏

    بیشتر...

ایران در جام جهانی آن هم پس از بیست سال. یک ضربه سر استثنایی و عجیب از بازیکنی که قرار نبود آنجا باشد و همین شد که به جای کریم باقری خود را به آنجا رساند و تاریخی‌ترین ضربه سر فوتبال ایران را تبدیل به گل کرد.
 
 
تابلوی پایان بازی خبر از برتری دو بر یک ایران می‌دهد. همه چیز به خوبی و خوشی تمام می‌شود. یک شب رویایی برای ایرانی‌ها.
 
 
مهرداد میناوند از خوب‌های ایران در برابر آمریکا. در روزی که ستاره آمریکا همین هافبک راست‌شان بود که شماره دو می‌پوشید و عمده حملات آمریکا از سمت چپ ایران بود میناوند شب سختی را تجربه کرد و نمره قبولی گرفت.
 
 
ستاره اول ایران در جام جهانی ۹۸ مزد بازی خوب خود در مقابل یوگسلاوی و همین آمریکا را با گلی گرفت که نه با نفوذ  از سمت راست که از سمت چپ بدست آمد. منصوریان هم که در نیمه دوم جانشین خداداد شده بود و در شادی مهدوی‌کیا شریک شده است هنوز هم اعتقاد دارد که مهدی باید به او پاس می‌داد.
 
 
زوجی که بلاخره پس از پنج سال توانستند در یک بازی رسمی برای ایران به میدان بروند. نادر محمدخانی که پس از رفتن مایلی‌کهن و با نظر مساعد ایویچ به تیم ملی بازگشته بود در بازی اول مقابل یوگسلاوی کاپیتان ایران بود. با اضافه شدن عابدزاده در بازی دوم مقابل آمریکا بلاخره این دو و پس از بازی ایران و چین تایپه در سال ۱۹۹۳ در یک بازی رسمی همبازی شدند.
 
 
می‌توانستیم قبل از گل استیلی زودتر هم به گل برسیم اگر این خطای کیسی کلر روی خداداد پنالتی گرفته می‌شد. در این صورت چه بسا کریم باقری زننده اولین گل ایران در آن جام از روی نقطه پنالتی می‌شد.
 
 
اگر پاشازاده و مهدوی‌کیا اینگونه جلوی استیلی را نمی‌گرفتند احتمالا استیلی مسافت لیون تا تهران را برای شادی گل می‌دوید. شاید خاطره انگیزترین شادی گل فوتبال ایران هم سیمای استیلی پس از این گل باشد. یک شادی کاملا ناخودآگاهانه.
 
 
مسی وقتی اینگونه در ابتدای بازی دستان قوچان‌نژاد را می‌فشرد فکرش را هم نمی‌کرد که برای بردن ایران باید متوسل به سحر و جادو شود و موقعیت‌های گلش هم تعداد با قوچان‌نژاد باشد!
 
 
همه داوران دنیا هم جمع شوند و بگویند پنالتی نبود، ما که خوب می‌دانیم پنالتی بود. داوری که اجازه نداد خبر شگفتی‌سازی ایرانی‌ها برزیل را بلرزاند. این مهمترین طلب فوتبال ایران از داوران در جام‌های جهانی است. حیف که var چهار سال دیر به جام جهانی رسید
 
 
بهترین روز فوتبالی علیرضا حقیقی. نه اینکه او زیاد توپ گرفته باشد اما علیرغم تجربه کمش در آن زمان، اجازه نداد مغلوب اشتباه او شویم. این مهمترین بازی زندگی او بود همچون همه بازیکنان ایرانی در آن بازی.
 
 
مسی را نود دقیقه مهار کردیم و یک دقیقه رهایش کردیم. امان از این ضربه استثنایی و حیف از شگفتانه‌ای که با ضربه جادویی بهترین بازیکن فوتبال دنیا  پرپر شد. بهترین گلر دنیا هم حرفی در برابر این ضربه نداشت.
 
 
حسرت و اندوه برای ما. فاصله تا یک شگفتی زیاد نبود. باید روی این تصویر صدا و آوای عادل فردوسی‌پور را در هنگام به ثمر رسیدن گل مسی گذاشت تا عمق اندوه و حسرت را برساند.

منبع: ورزش 3
0 نظر

ترین ها
پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!
پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

شاگردان ویسی در حالی در خانه شکست خوردند که بازیکن مازاد فولادی‌ها که در نیم فصل به مس پیوسته عامل پیروزی نماینده رفسنجان شد.

تاریخ: 1403/01/31 بازدید: 2247
تاثیر محدودیت در لیست بزرگسال تیم‌ها از نگاه آماری
تاثیر محدودیت در لیست بزرگسال تیم‌ها از نگاه آماری

تاکید فدراسیون به جوانگرایی در لیگ و تیم ملی؛

تاریخ: 1403/02/01 بازدید: 0
فدراسیون هفت VAR چینی وارد می‌کند

آخرین خبر مهدی تاج از کمک داور ویدئویی؛

تاریخ: 1403/02/01 بازدید: 0
Powered by SinanSoft © 2023 Tamashagar