ورود اعضا

|

ثبت نام

خبر فوری :

|

نتایج زنده

Flamengo RJ

2 1

Sao Paulo

Fortaleza

1 1

Cruzeiro

Palmeiras

0 1

Internacional de Madrid

Juventude

2 0

Corinthians

Atlético Mineiro

1 1

Criciúma

RB Bragantino

2 1

Vasco da Gama

Gremio

2 0

Athletico Paranaense

Cuiaba Esporte

0 0

Vitória

Manchester City

1 2

Real Madrid

Bayern Munich

1 0

Arsenal

Zenit Petersburg

0 0

Spartak Moscow

Ural

1 3

FK Rostov

Orenburg

2 4

Dinamo Moscow

سپاهان

1 0

ذوب آهن

Ulsan Hyundai

1 0

Yokohama F. Marinos

Bahia

2 1

Fluminense

Barcelona

1 4

PSG

Borussia Dortmund

4 2

Atletico Madrid

CSKA Moscow

2 0

Baltika

Al Ain

0 0

Al Hilal

شبکه ورزش

هوادار - پیکان

هفته اول لیگ برتر ایران

16:30 - 1403/01/30

آنتن

بحرین - کویت

فوتسال جام ملت‌های آسیا

17:30 - 1403/01/30

بیشتر
خبرگزاری تماشاگر - هندبال ایران بهترین نمایش را در میان آسیایی‌ها داشت

هندبال ایران بهترین نمایش را در میان آسیایی‌ها داشت

خبرگزاری تماشاگر - وویوویچ: از چالش‌های بزرگ ترسی ندارم

  • کد خبر: 194744
  • 1401/11/12
  • بازدید:
  • 1657

به گزارش "ورزش سه"و به نقل از فدراسیون هندبال، مشروح گفت‌گوی وسلین وویوویچ سرمربی تیم ملی هندبال ایران با روابط عمومی فدراسیون هندبال به شرح زیر است:  * عملکرد تیم ملی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان 2023 را چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا به هدف خود با تیم ملی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان دست یافتید؟ به نظرم می‌توانستیم در برخی از دیدارها عملکرد بهتری داشته باشیم و کار بیشتری انجام دهیم. ما تجربه بازی در چنین تورنمنت بسیار بزرگی را نداشتیم، برخی از بازیکنان ما در این رویداد عصبی بودند و برخی دیگر کیفیت بسیار خوبی را در بازی‌ها از خود به نمایش گذاشتند. درست است که به هدف اولیه خود یعنی رسیدن به مرحله اصلی رقابت‌ها دست یافتیم، اما من همیشه به دنبال نتایج بهتر و جایگاه‌های بالاتر هستم.
* بازی کردن در مقابل تیم‌های بزرگی مانند فرانسه، اسپانیا و اسلوونی اعتماد به نفس بازیکنان ایران را افزایش داد. این اعتماد به نفس ناشی از حضور یک سرمربی بزرگ بر روی نیمکت تیم ملی ایران بود. این اتفاق را چطور ارزیابی می‌کنید؟ بازی کردن در برابر تیم‌های قدرتمندی مانند فرانسه، اسپانیا و اسلوونی کار آسانی نیست. این رویداد یک آموزشگاه بسیار خوب برای بازیکنان ملی‌پوش ایران بود. از ابتدای امضای قراردادم با فدراسیون هندبال تا آغاز رقابت‌های قهرمانی جهان تلاش کردم تا بازیکنان را برای آنچه که در این رویداد بسیار مهم در انتظار آنهاست آماده سازم، اما شاید برخی گفته‌های من را تا آغاز دیدارهای تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی جهان جدی نگرفتند.

* ترکیب بازیکنان جوان و با تجربه سبب شد تا تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان نمایش جذابی داشته باشد. نگران انتخاب بازیکنان کم‌تجربه و جوان برای این رویداد بزرگ نبودید؟ من کسی هستم که از چالش‌های بزرگ ترسی ندارم و برای من جوان و یا مسن بودن یک بازیکن اهمیتی ندارد، بلکه برای من کیفیت خوب و یا بد بازیکن مهم است. ترکیب بازیکنان جوان و با تجربه همیشه خوب است اما وقتی که بر سر دو راهی قرار می‌گیرد، یک بازیکن جوان را در ترکیب قرار می‌دهید و نمی‌خواهید این انتخاب اشتباه باشد. من فکر می‌کنم در لیگ هندبال ایران بازیکنان جوان بسیاری حضور دارند که توانایی رسیدن به تیم ملی را دارند.
* به جز ایران فقط دو تیم آسیایی دیگر توانستند در مرحله اصلی مسابقات قهرمانی جهان 2023 حضور پیدا کنند. عملکرد آسیایی‌های در این رویداد را چطور ارزیابی می‌کنید؟ به نظرم ایران و کره‌جنوبی نمایندگان خوبی برای هندبال آسیا در مسابقات قهرمانی جهان

اخبار مرتبط

  • داوران و ناظران هفته هجدهم لیگ برتر هندبال مردان ایران

    بیشتر...
  • هاشمی: از میزبانی هندبال ایران حمایت می‌کنیم

    بیشتر...
  • رومانی، هلند و برزیل، رقبای دختران هندبال ایران

    بیشتر...

بودند و صادقانه فکر می‌کنم ایران بهترین نمایش را در بین تمامی تیم‌های آسیایی‌ها در رقابت‌های قهرمانی جهان داشت.
* شما معتقد بودید که تیم ملی می‌توانست عملکرد بهتری در دیدار مقابل مونته‌نگرو و لهستان داشته باشد و حتی به پیروزی دست یابد. آیا همچنان این نظر را دارید؟ به زودی زمان آن فرا می‌رسد که تیم‌های هندبال ایران تیم‌های اروپایی را شکست دهند. ما مقابل مونته‌نگرو و لهستان به دلیل اشتباهات فنی زیاد شکست خوردیم و این مشکل با تمرینات زیاد و انجام دیدار با تیم‌های قدرتمند برطرف خواهد شد.

* پیش از مسابقات قهرمانی جهان برخی انتقاداتی را مطرح کردند که بازیکنانی با سن زیاد در تیم ملی هستند، اما دقیقا در بازی اول محمد سیاوشی به عنوان باتجربه‌ترین ملی‌پوش ایران، بهترین بازیکن زمین شد و این نشان داد انتخاب شما کاملا درست بوده است. در مورد این تصمیم بیشتر بگویید.
من هنوز تمامی بازیکنان شاغل در لیگ هندبال ایران را به صورت کامل نمی‌شناسم و به همین خاطر توصیه‌های اولیه را از همکارانم در تیم ملی گرفتم. افرادی که می‌گوید در تیم ملی چندین بازیکن با سن بالا داریم، شاید درست بگویند اما تا پیش از حضور بازیکن در زمین و بازی کردن در برابر تیم‌های حریف من نمی‌توانم آن بازیکن را کنار بگذارم. این مورد را نیز در نظر بگیرید که ما بازیکنانی با سن بالاتر در تیم ملی داشتیم که در قهرمانی جهان عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و همین هم سبب شد تا عملکرد تیم ملی در این رویداد خوب باشد.
* برای پیشرفت و حضور موفق‌تر در رویدادهای بعدی به چه چیزهایی نیاز داریم؟  برای پیشرفت بیشتر در هندبال ایران نیازمند داشتن یک لیگ قوی‌تر، باشگاه‌های قوی، داوران خوب و البته دادن فضای خوب به تیم ملی هستیم. تیم ملی باید بازی‌های تدارکاتی بین‌المللی بیشتری داشته باشد و مربیان هندبال ایران باید روند هندبال جهان را دنبال کنند. البته تمامی اینها تنها از طریق فدراسیون میسر نخواهد شد و باید پشتیبانی بیشتری از سوی نهادهای مختلف دولتی از فدراسیون هندبال ایران صورت گیرد و بدون این کمک‌ها پیشرفت بیشتر و رسیدن به این اهداف بزرگ‌تر غیرممکن خواهد بود.
* تجربه بازی مقابل دو تیم بزرگ فرانسه و اسپانیا به عنوان تیم‌هایی که در نهایت عنوان دوم و سوم مسابقات جهانی را کسب کردند چطور بود؟  بازی کردن مقابل تیم‌های بزرگ فرانسه و اسپانیا بهترین اتفاقی بود که می‌‌توانست در رقابت‌های قهرمانی جهان برای ما رخ دهد و جایگاه نهایی این تیم‌ها نشان داد که ما چه دیدارهای دشواری داشتیم. بازی کردن در برابر این ‌تیم‌ها تجربه بهتری از یک سال حضور در لیگ را برای یک بازیکن ملی‌پوش به ارمغان می‌آورد.

* سطح این دوره از مسابقات قهرمانی جهان را نسبت به دوره‌های پیشین چطور ارزیابی می‌کنید؟ اتفاق جدیدی در مسابقات قهرمانی جهان رخ نداده است. هنوز هم هندبال جهان زیر سلطه کشورهای اسکاندیناوی و فرانسه و اسپانیا است. این کشورها بهترین تیم‌های جهان در رشته هندبال را دارند و برای مدت زمان طولانی در این جایگاه باقی خواهند ماند. هرچند فکر می‌کنم که تیم‌های ملی آلمان و کرواسی هم به زودی در جمع این تیم‌های برتر قرار خواهند گرفت.
* شما در طول دوره حرفه‌ای خود در هندبال به هرچیزی که می‌خواستید رسیده بودید. تجربه یک ماجراجویی جدید با تیم ملی هندبال ایران چطور بود؟  برای من این دوره از مسابقات قهرمانی جهان بسیار دشوار بود. برای اولین بار هدایت یک تیم ملی را بر عهده گرفتم که بعد از صربستان و اسلوونی به نوعی یک تیم ملی خارجی برای من به شمار می‌آمد. بعد از شکست با تیم ایران حال خوبی نداشتم و حتی مریض شدم، اما بعد از آن بارها از خودم پرسیدم چه کاری باید انجام دهم؟ من به همه این تجربیات نیاز داشتم و بعد از این بازخوردهای مثبت زیادی از عملکرد تیم ملی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان دریافت کردم این توانایی را پیدا کردم که با تیم ملی ایران تا پایان مسابقات قهرمانی جهان با قدرت بیشتری ادامه دهم.
* بعد از تیم ملی ایران و تیم ملی مونته‌نگرو به عنوان کشور خودتان، طرفدار کدام تیم در قهرمانی جهان بودید؟ من طرفدار تمامی تیم‌های ملی یوگوسلاوی سابق هستم. البته در این دوره از مسابقات قهرمانی جهان بازی‌های تیم‌های ملی هلند و آلمان را هم دوست داشتم.

* در پایان نظرتان در مورد چند ماه زندگی در ایران و برخورد با مردم ایران را بفرمایید.
من افتخار می‌کنم که عهده‌دار سرمربیگری تیم ملی هندبال ایران بودم و هرجایی که می‌روم تلاش می‌کنم تا در مورد ایرانیان بهترین‌ها را بگویم و این تفکری که از مردم ایران در میان برخی وجود دارد را بهبود ببخشم. به نظرم ایران کشوری با ظرفیت‌های بسیار و مردمی فوق‌العاده است. از تمامی مربیان و افرادی که در این چندماه به من کمک کردند تا بتوانیم هندبال ایران را به جهان نشان دهیم، تشکر می‌کنم. البته باید یک تشکر ویژه هم از فدراسیون هندبال ایران به ویژه رئیس فدراسیون داشته باشم که در این ماه‌ها حمایت بسیار خوبی را از من و تیم ملی صورت دادند، انجام دهم.

منبع: ورزش 3
1 نظر

ترین ها
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در جزیره کیش به تعویق افتاد
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در جزیره کیش به تعویق افتاد

با اعلام کنفدراسیون آسیا؛ مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در جزیره کیش به تعویق افتاد.

تاریخ: 1403/01/30 بازدید: 2236
خوشحالی کاپیتان بایرن: عجب شبی بود!
خوشحالی کاپیتان بایرن: عجب شبی بود!

مانوئل نویر، کاپیتان بایرن مونیخ، از پیروزی تیمش برابر آرسنال بسیار خوشحال است

تاریخ: 1403/01/30 بازدید: 0
رکوردشکنی نویر در شب صعود بایرن مونیخ

در شبی که باواریایی‌ها به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند، سنگربان‌شان هم موفق به ثبت رکوردی تحسین‌برانگیز شد.

تاریخ: 1403/01/30 بازدید: 0
Powered by SinanSoft © 2023 Tamashagar