ورود اعضا

|

ثبت نام

خبر فوری :

|

نتایج زنده

MP

2 0

KuPS Akatemia

Vard

0 0

Brann II

Arendal

5 1

Mandalskameratene

Besiktas

1 1

Fatih Karagümrük

Skeid

1 4

Kjelsås

Eidsvold

0 0

Notodden

Ørn Horten

4 0

Åskollen

HJK

5 1

TPS

Mes Soongoun

1 0

استقلال ملاسانی

سايپا

0 1

شهرداری استارا

فجر سپاسی

1 0

Darya Babol

پارس جم بوشهر

1 2

Chadormalu SC

مس کرمان

2 0

Ario Eslamshahr

نفت مسجد سلیمان

2 1

Shahre Raz

خوشه طلایی ساوه

0 1

خیبر خرم آباد

Damash Gilanian

2 1

Mes Shahr-e Babak

Naft Gachsaran

2 0

Shahin Bandar Ameri

Strindheim

3 0

Nardo

Stjørdals-Blink

4 0

Brattvåg

Lysekloster

3 2

Viking II

Turks and Caicos Islands

1 2

Anguilla

Kuwait

1 2

Qatar

Syria

7 0

Myanmar

Jordan

7 0

Pakistan

Bahrain

3 0

Nepal

Yemen

0 3

UAE

British Virgin Islands

1 0

US Virgin Islands

Lithuania

1 0

Gibraltar

آنتن

بنی یاس - الامارات

لیگ برتر امارات

21:30 - 1403/01/09

آنتن

میلواکی باکس - نیو اورلینز پلیکانز

بسکتبال حرفه‌ای NBA

03:30 - 1403/01/10

بیشتر
خبرگزاری تماشاگر - مهاجرانی: در هر 11 پست از بحرین برتریم

مهاجرانی: در هر 11 پست از بحرین برتریم

خبرگزاری تماشاگر - سرمربی سابق تیم ملی ایران معتقد است تیم ملی علی‌رغم عدم نمایش قابل‌قبول  مقابل هنگ کنگ با تکیه بر عملکرد فردی بازیکنان قادر است به مرحله بعدی صعود کند.

  • کد خبر: 51841
  • 1400/03/16
  • بازدید:
  • 6832

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در گام نخست موفق شد مقابل هنگ‌کنگ به برتری برسد،  این در حالی است که نتوانست به‌طورکلی رضایت هواداران فوتبال ایران را به دست بیاورد.
در همین رابطه با آقای حشمت مهاجرانی اولین سرمربی تیم ملی در جام جهانی 1978 آرژانتین گفت‌وگویی را انجام دادیم تا از نظرات تخصصی او که اشراف کاملی هم به تیم ملی فعلی دارد بهره ببریم.
 
در ادامه این گفت‌وگو را می‌خوانیم:
 
وقتی تا پشت جریمه می‌رویم و کاری از پیش نمی‌بریم، یک جای کار ایراد دارد
برخلاف تصور ما و اکثر اهالی فوتبال باید گفت در بازی مقابل هنگ‌کنگ به‌عنوان گام اول خیلی خوب ظاهر نشدیم. عدم هماهنگی در کلیه خطوط سه‌گانه ما به چشم می‌خورد. به نظر من وقتی یک تیمی کنترل کاملِ توپ و زمین را در اختیار دارد و به‌راحتی می‌تواند تا پشت محوطه جریمه حریفش بیاید و درعین‌حال نمی‌تواند تمام‌کنندگی داشته باشد، طبیعتاً یک جای کار اشکال دارد که باید آن را حل کند.
 
مهاجمان ایران در دیدار مقابل هنگ‌کنگ تحرک کافی نداشتند
ما زمانی که به پشت محوطه جریمه حریفمان می‌رسیم باید بتوانیم سرعت بیشتری بدهیم، چراکه اگر غیرازاین بخواهیم عمل کنیم، دفاع حریف فرصت آرایش را پیدا خواهد کرد، ولی زمانی که سرعت را افزایش دهیم، تیم حریف دچار عدم تعادل می‌شود، ضمن اینکه دو مهاجم ما در این دیدار یعنی سردار آزمون و مهدی طارمی به فضای خالی حرکت نکردند که ناشی عدم تحرک کافی می‌تواند باشد.
 
 
وقتی حیثیت و پرستیژ تیم درخطر باشد، فاکتور جدیدی به نام غیرت و تعصب را رو می‌کنیم
درخصوص گل اولی که به ثمر رسید باید صادقانه گفت این گل کاملاً اتفاقی بود و تکرار آن‌هم خیلی سخت است و نمی‌توان گفت این گل بر مبنای یک کار تیمی به ثمر رسید. اما روی‌هم‌رفته به این خاطر که به تیم خودمان و بازیکنانمان اعتماد داریم و می‌دانیم وقتی حیثیت و پرستیژ تیم درخطر باشد، یک فاکتوری جدیدی را رو می‌کنیم که کمتر تیمی آن را دارد، آن فاکتور همان غیرت و تعصب است. ما در این مواقع یاد گرفته‌ایم که برای حفظ عظمت تیم و کشورمان

اخبار مرتبط

  • امکان ندارد گروه ایران را حدس بزنید!

    بیشتر...
  • کلوزآپ: عملکرد تیم ملی آینده در فیفا دی مارچ

    بیشتر...
  • ۶۶ روز تا فیفادی بعدی را چگونه سپری کنیم

    بیشتر...

برویم و در زمین تا آخرین لحظه بجنگیم.
 
باید آنالیز خوبی از حریفانمان در بازی‌های بعدی داشته باشیم
مطلب دیگری که از اهمیت بالایی برخوردار است آنالیز تیم حریف است. به این معنی که ما به چه شکلی تیم رقیبمان را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دادیم. در خارج از ایران مبحث آنالیز رقبا هرروز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. البته من نمی‌دانم که کادر فنی تیم ملی تا چه حد نسبت به آنالیز وسواس به خرج می‌دهد و اینکه آیا کسی وظیفه این مهم را در تیم ملی بر عهده دارد یا خیر، من دقیقاً اطلاع درستی از این مسئله ندارم.
 
به علت فرصت کم کادر فنی تیم ملی بیشتر بر روی حرکات فردی بازیکنان استوار است
 اما به‌طورکلی باید گفت در این تورنمنت به خاطر فرصت کمی که در اختیار کادر فنی برای ایجاد هماهنگی قرار داشت این تیم بیشتر متکی بر عملکرد فنی بازیکنان است، لااقل آنچه دربازی اول دیدیم به این شکل بود. در فاز دفاعی نیز گلی که دریافت کردیم نشان داد که باید هر ثانیه مراقب حملات حریفمان باشیم که احتمالاً این شکنندگی در دیدار مقابل بحرین بیشتر به چشم خواهد آمد.
 
بحرین علی‌رغم نداشتن تماشاگر بازهم به علت میزبانی دست بالا را دارد
آنچه مسلم است تیم ملی بحرین قطعاً از حریف اول قوی‌تر است. آن‌ها علی‌رغم اینکه تماشاگر ندارد از حیث بازی در زمین خودش منافع بیشتری دارد. البته ما نمی‌خواهیم دو تیم هنگ‌کنگ و بحرین را در یک کفه ترازو قرار دهیم، اما تجربه بازیکنان بحرین به‌مراتب بیشتر از تیم قبلی است و بهتر است این تیم را بیشتر با توانایی‌های خودمان مقایسه کنیم.
 
با عدم انجام بازی تدارکاتی یک فرصت طلایی را از دست دادیم
به‌هرحال ما به خاطر عدم برگزاری بازی‌های دوستانه به هماهنگی لازم نرسیدیم و این در حالی است که من در رسانه‌ها خواندم اسکوچیچ خودش تمایلی به بازی تدارکاتی نداشت. ما یک بازی تدارکاتی با سوریه داشتیم که آن‌هم از بازیکنانی استفاده شد که الآن ما در این تیم نمی‌بینیم که به نظر من یک فرصت طلای و خوب را از دست دادیم.
 
تیم ملی هیچ‌وقت به این اندازه لژیونر نداشت
ما هیچ موقع در فوتبالمان به‌اندازه تیم کنونی لژیونر نداشتیم، بازیکنانی که در میادین بین‌المللی بازی کردند و تجربه کامل را دارد و ما می‌توانیم هرلحظه روی نبوغ این بازیکنان استفاده کنیم. همان‌طور که گفتم به‌این‌علت که سرمربی فرصت ایجاد هماهنگی را نداشت بیشتر روی توانایی فردی بازیکنانمان متکی هستیم که البته بازی به بازی این مهم کمتر می‌شود و جایش را به حرکات تاکتیکی بیشتری می‌دهد.
 
باید قبل از رفتن به جزیره کیش هر دو دُز واکس را می‌زدیم
در بحث واکسن کرونا نیز من اعتقاد دارم که باید هر دو دُز واکسن پیش از سفر به کیش باید زده می‌شد و همین‌جا باید بگویم در این مسئله دیر عمل کردیم. ولی مثل همیشه امیدواریم با تکیه‌بر غیرت و تعصبمان از زمینِ‌بازی برنده بیرون بیاییم.
بحرین نمی‌تواند کارشکنی خاصی علیه ما انجام دهد
درخصوص کارشکنی‌ها من معتقدم بحرینی‌ها نمی‌توانند مشکل خاصی برای ما به وجود بیاورند و فکر نمی‌کنم چنین مسائلی وجود داشته باشد. اگر منظور تست کرونا در فرودگاه است که این مسئله در ارتباط با همه‌کسانی که به بحرین می‌آیند انجام می‌شود.
 
در هر 11 پست از بحرین و عراق برتر هستیم
در دیدار مقابل بحرین من هم مثل شما من هم چشمِ امیدم به ساق‌های بچه‌هایمان دوخته شده و هر حرکت مثبت آن‌ها یک قوت قلبی برای من و تک‌تک ایرانی‌هایی است که این دیدار را تماشا می‌کنند و من در کل خیلی امیدوارم به پیروزی مقابل بحرین چراکه در هر 11 پست هم از بحرین و هم از عراق برتریم و باید بتوانیم از این نیروی انسانی بیشترین بهره را ببریم.
 
تیم ملی تمام فاکتورهای برتری مقابل بحرین و عراق را در اختیار دارد
تیم ما ازلحاظ دیسیپلین تیمی، وزن فیزیکی، وزن حرکتی مهاجم فرصت‌طلب، گلر قبراق و سرحال، مدافعان هوشیار ما در تمام این فاکتورها را در اختیار دارد پس تیم باید نمایش خوبی را ارائه دهد و نتیجه بگیرد ما همه‌چیز را برای برتری مقابل تیم‌های حاضر در گروه را در اختیارداریم و امیدوارم بتوانیم فردا با غلبه بر بحرین یک گام دیگر به صعود از این گروه نزدیک شویم.

منبع: ورزش 3
2 نظر

ترین ها
تغییرات در کادر فنی نفت آبادان: نفتی‌ها با کادری جدید به دنبال بقا در لیگ برتر
تغییرات در کادر فنی نفت آبادان: نفتی‌ها با کادری جدید به دنبال بقا در لیگ برتر

کادر فنی نفت آبادان دستخوش تغییرات شد

تاریخ: 1403/01/08 بازدید: 2236
گولسیانی از نخست وزیر گرجستان مدال افتخار می‌گیرد
گولسیانی از نخست وزیر گرجستان مدال افتخار می‌گیرد

گئورگی گولسیانی، مدافع پرسپولیس، مدال افتخار دریافت می‌کند

تاریخ: 1403/01/09 بازدید: 0
خبر خوش به لیورپولی‌ها: این مصدومیت جدی نیست!‏

روبو فصل را از دست نداد

تاریخ: 1403/01/09 بازدید: 0
Powered by SinanSoft © 2023 Tamashagar