ورود اعضا

|

ثبت نام

خبر فوری :

|

نتایج زنده

Qatar

1 0

Kyrgyz Republic

UAE

0 0

Korea DPR

Verl

0 5

Borussia M'gladbach

Moldova

1 0

Andorra

Latvia

0 1

North Macedonia U16

Talasgücü Belediyespor

1 0

Orduspor 1967

Bahrain

1 1

Indonesia

Oman

2 0

Kuwait

Uzbekistan

0 0

ایران

نفت مسجد سلیمان

1 0

Shahre Raz

Jordan

0 2

Korea Republic

Mes Shahr-e Babak

2 0

Naft Gachsaran

Damash Gilanian

1 1

پارس جم بوشهر

Shahrdari Noshahr

0 0

Ario Eslamshahr

Swarovski Tirol

0 0

Austria Lustenau

Uşak Spor

0 1

Bursaspor

Rapid Wien

2 0

Horn

Kartal Bulvarspor

0 1

İnegölspor

Tepecikspor

0 1

Serik Belediyespor

Türk Metal 1963

1 3

Pazarspor

Osmaniyespor

1 0

Diyarbekirspor

Australia

3 1

China PR

Atlético Mineiro

2 1

Gremio

Chiclana

3 0

Melilla CD

Gevora

2 1

Playas Sotavento

Sligo Rovers

2 3

Celtic

Vic

4 0

Sporting Mahon

Dolorense

1 3

Manises

Villamuriel

1 0

Aurrerá Vitoria

Astur

2 0

Promesas EDF

آنتن

ژاپن - عربستان

مقدماتی جام جهانی (آسیا)

21:30 - 1403/07/19

آنتن

فلسطین - عراق

مقدماتی جام جهانی (آسیا)

21:30 - 1403/07/19

بیشتر
خبرگزاری تماشاگر - بیوگرافی پل لوگوئن، گزینه سرمربی‌گری استقلال؛ از سه قهرمانی متوالی با لیون و حضور در جام جهانی 2010 تا پیروزی برابر تیم ملی ایران

بیوگرافی پل لوگوئن، گزینه سرمربی‌گری استقلال؛ از سه قهرمانی متوالی با لیون و حضور در جام جهانی 2010 تا پیروزی برابر تیم ملی ایران

خبرگزاری تماشاگر - پل لوگوئن، سرمربی مطرح فرانسوی نیز به استقلال لینک شده و به نظر یکی از گزینه‌های جدی آنهاست. او یکی از مربیان مطرح فرانسوی است که در چندین کشور کار کرده است.

  • کد خبر: 319482
  • 1403/07/19
  • بازدید:
  • 1

طرفداری |
پل لوگوئن (Paul Le Guen)، نامی جدید در حوالی باشگاه استقلال است. لوگوئن در یک مارس 1964 در شهر پنکران در استان بریتانی فرانسه، متولد شد. شهر پنکران در شمال غربی فرانسه قرار دارد.
ماری فرانسوا لوگوئن، مادر پل، شهردار یکی از شهرهای استان بریتانی فرانسه بوده است و 25 سال در سیاست حضور داشته است . خانواده لوگوئن، چهار فرزند داشتند و از میان آن‌ها پل فوتبالیست شد، کلود به شغل دندانپزشکی مشغول شد، ژیل به عنوان مربی راهنمایی رانندگی مشغول است و کوچکترین فرزند آنها، سوفی، کارمند یک شرکت است.
لوگوئن در سن هفت سالگی، فوتبالیست شد و در یک باشگاه محلی توپ زد. پست تخصصی پل، هافبک دفاعی بود اما او توانایی بازی در دفاع میانی و سوئیپر را نیز داشت. در سال 1983، لوگوئن با قراردادی به باشگاه برست ملحق شد. او همزمان با حضورش در برست، تحصیلاتش را ادامه داد و در رشته اقتصاد از دانشگاه بریتانی غربی، فارغ‌التحصیل شد. او در 24 آگوست 1984، اولین بازی خود با پیراهن باشگاه برست را در دیدار برابر نانت، به ثبت رساند.
او پنج فصل در باشگاه برست حضور داشت و آمار 175 بازی، ده گل و یک پاس گل را ثبت کرد.
در سال 1989، لوگوئن به باشگاه نانت ملحق شد و دو فصل در این باشگاه بازی کرد. 83 بازی، دو گل و یک پاس گل، در دو فصل همکاری لوگوئن و نانت به ثبت رسید. او از سال 1991 به پاریس سن ژرمن پیوست و تا سال 1998 در این باشگاه حضور داشت. هفت فصل، 343 بازی، 24 گل و 18 پاس گل، آمار کلی او در پاریس بود.
لوگوئن با پاریس، به یک قهرمانی لیگ، سه جام حذفی، دو لیگ کاپ، یک سوپرکاپ فرانسه و یک یوروپوکال رسید. او در سال 1998، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.
پل لوگوئن در دوران بازی در پاریس سن ژرمن
بلافاصله بعد از بازنشستگی، لوگوئن در کلاس‌های مربیگری شرکت کرد و به سرعت باشگاه جدیدی را برای ماجراجویی جدید خود، پیدا کرد.
باشگاه رن در سال 1998، لوگوئن را به عنوان سرمربی خود منصوب کرد.
او در فصل اول فعالیت خود به عنوان سرمربی، رن را به جایگاه پنجم جدول، در فصل 99-1998 لیگ برتر فرانسه رساند. در فصل دوم، رتبه باشگاه رن در جدول، دورقمی شد. رن در فصل 00-1999، در رده سیزدهم جدول جای گرفت. فصل سوم، آخرین فصل همکاری لوگوئن و باشگاه رن بود که به رتبه ششم ختم شد. بعد از قطع همکاری با رن در سال 2001، لوگوئن یک فصل را به استراحت و ارتقای

اخبار مرتبط

  • آشنایی با جدی‌ترین گزینه نیمکت استقلال؛ پل لوگوئن و سه قهرمانی پیاپی با لیون در فرانسه

    بیشتر...
  • پل لوگوئن در یک قدمی نیمکت استقلال / اختصاصی طرفداری

    بیشتر...
  • علیرضا فغانی برای قضاوت به خاورمیانه برمی‌گردد

    بیشتر...

دانش فنی خود، گذراند و در سال 2002، به عنوان سرمربی لیون فرانسه، انتخاب شد.
لیون زیرنظر این مربی، به افتخارات فراوانی دست یافت. لوگوئن در همان فصل اول حضورش در لیون، یک قهرمانی سوپرکاپ و یک قهرمانی لیگ را برای آنها، به ارمغان آورد. قهرمانی لیون در فصل اول حضور پل، با 19 برد، 11 تساوی و هشت شکست، به سرانجام رسید. لوگوئن در فصل دوم حضورش در لیون نیز یک قهرمانی دوگانه در لیگ و سوپرکاپ را تکرار کرد. آمار لوگوئن در فصل دومش در لیون، 24 برد، هفت تساوی و هفت شکست بود. سورپرایز فصل دوم لوگوئن برای لیونی‌ها، صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی چمپیونزلیگ بود. لیون در این فصل لیگ قهرمانان اروپا، از گروهی با حضور بایرن مونیخ، سلتیک و اندرلخت به عنوان صدرنشین صعود کرد و در مرحله یک‌هشتم سوسیداد را شکست داد. سرانجام پورتو، در مرحله یک‌چهارم، ترمز لوگوئن و شاگردانش را کشید و آنها را از تورنمنت کنار زد. پورتو درنهایت قهرمان این فصل لیگ قهرمانان اروپا شد.
عملکرد فوق‌العاده لوگوئن، در فصل سوم همکاری او و لیون نیز تکرار شد. او با 22 پیروزی، 13 تساوی و سه شکست، عنوان قهرمانی لیگ برتر فرانسه را به دست آورد و در سوپرکاپ فرانسه نیز قهرمان شد. در چمپیونزلیگ نیز، حضور در مرحله یک‌چهارم و حذف در این مرحله تکرار شد. این بار لیون از گروهی با حضور منچستر یونایتد، فنرباغچه و اسپارتا پراگ به عنوان صدرنشین صعود کرد و در یک‌هشتم وردربرمن را کنار زد. این بار آیندهوون جلوی پیشروی لیون در اروپا را گرفت. این مربی در لیون با بازیکنانی مثل اسین، بنزما، آبیدال و بن عرفا کار کرد و این بازیکنان را به سطح خوبی رساند. لوگوئن بعد از سه فصل پرافتخار با لیون، از این باشگاه جدا شد و به باشگاه رنجرز اسکاتلند پیوست.
پل لوگوئن در کنار جونینو، ستاره لیون
لوگوئن در رنجرز به علت بازی ندادن به بری فرگوسن، بازیکن محبوب این باشگاه و چند بازیکن دیگر، چندان محبوب سکوها نبود و درنهایت بیشتر از 24 هفته، در این باشگاه نماند. او رنجرز را در رتبه دوم جدول، به مربی دیگری تحویل داد و اسکاتلند را ترک کرد. پاریس سن ژرمن که در کورس بقای لیگ برتر فرانسه بود، از هفته شانزدهم لیگ، لوگوئن را استخدام کرد. او توانست با هشت پیروزی، پنج تساوی و شش شکست، پاریس را در لیگ نگه دارد. فصل دوم لوگوئن نیز، با سختی حضور در کورس بقا سپری شد و درنهایت پاریس با جایگاه شانزدهم جدول، در لیگ ماندنی شد اما قهرمانی در لیگ کاپ فرانسه و حضور در فینال جام حذفی، دلیلی برای ادامه همکاری پاریس با لوگوئن شد. رئیس جدید پاریس در این فصل، ترجیح داد یک فصل دیگر نیز به این مربی اعتماد کند. پاریس سن ژرمن در فصل 09-2008، با جذب بازیکنانی مثل ماکلله، متیو کژمان و لودویک ژولی، اسکواد خوبی را در اختیار لوگوئن قرار داد . با وجود امیدواری‌ها، پاریس در این فصل به جایگاه ششم جدول رسید و درنهایت راه خود را از لوگوئن جدا کرد. عدم کسب سهمیه لیگ اروپا و اختلافات مدیریت با سرمربی، از جمله دلایل قطع همکاری دوطرف بود.
در سال 2009، لوگوئن به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کامرون، منصوب شد. لوگوئن ابتدا کامرون را به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی رساند و سپس موفق شد در جام ملت‌های آفریقا، این کشور را به مرحله یک‌چهارم نهایی برساند. مصر قهرمان آفریقا در آن سال، کامرون را در یک‌چهارم کنار زد. حضور در جام جهانی، تجربه جدید این مربی فرانسوی بود اما او با کامرون در هر سه بازی مرحله گروهی شکست خورد و خیلی زود از این تورنمنت کنار رفت. پایان جام جهانی، پایان قرارداد این مربی با این کشور آفریقایی بود. لوگوئن تیم ملی عمان را به عنوان چالش جدید خود پذیرفت. او چهار سال در عمان حضور داشت و موفق شد این باشگاه را به جام ملت‌های آسیای سال 2015 برساند. عملکرد لوگوئن در آسیا، یک برد و دو باخت در مرحله گروهی بود و او نتوانست حضور در مرحله حذفی این تورنمنت را تجربه کند. او سرمربی تیم امید عمان نیز محسوب می‌شد اما نتوانست این کشور را به المپیک برساند. سرانجام لوگوئن بعد از 50 بازی، 20 برد، 14 تساوی و 16 شکست، از تیم ملی عمان جدا شد.
لوگوئن با تیم ملی عمان، در دو دیدار برابر تیم ملی ایران قرار گرفت و یک پیروزی 3-1 و یک تساوی 1-1 را تجربه کرد.
لوگوئن به مدت یک سال، به عنوان مدیرفنی تیم ملی نیجریه فعالیت کرد و مدت کوتاهی نیز سرمربی بورساسپور ترکیه شد و با این باشگاه به رده سیزدهم سوپرلیگ ترکیه رسید. او از سال 2019 به مدت سه فصل در لوهاور فرانسه کار کرد و با این باشگاه در جایگاه‌های ششم، دوازدهم و هشتم لیگ فرانسه قرار گرفت. او در لوهاور نقش دوگانه سرمربی-مدیر فنی را برعهده گرفته بود. لوگوئن مدرک پرولایسنس یوفا را دارد و مدتی نیز به عنوان کارشناس تلویزیونی فعالیت می‌کرد.
پل لوگوئن
   

منبع: طرفداری
0 نظر

ترین ها
خداحافظی ناگهانی آرمین سهرابیان با هواداران استقلال؛ مجبورم که بروم چون دور، دورِ نامرد هاست!
خداحافظی ناگهانی آرمین سهرابیان با هواداران استقلال؛ مجبورم که بروم چون دور، دورِ نامرد هاست!

بازیکن ۲۹ ساله تیم استقلال با انتشار پستی در صفحه شخصی خود با هواداران این تیم خداحافظی کرد.

تاریخ: 1403/07/18 بازدید: 24
آزمون: دیدید که ازبکستان ۱۰ نفره هم نتوانست ما را ببرد!
آزمون: دیدید که ازبکستان ۱۰ نفره هم نتوانست ما را ببرد!

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان بعد از تساوی این تیم در خانه ازبکستان گفت: نتایج گویای همه چیز است و کری‌ها مهم نیست.

تاریخ: 1403/07/19 بازدید: 0
طارمی: نتیجه خوب و عادلانه بود/ داور به ما بی‌احترامی کرد

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان تاأید کرد که در بازی با ازبکستان به تیم ملی ایران بی‌احترامی شده است.

تاریخ: 1403/07/19 بازدید: 0
Powered by SinanSoft © 2023 Tamashagar