ورود اعضا

|

ثبت نام

خبر فوری :

|

نتایج زنده

Makhachkala

0 0

Dinamo Moscow

CSKA Moscow

0 0

Krasnodar

Akron Tolyatti (Rus)

0 0

Fakel

FK Rostov

0 0

Orenburg

AC Milan

0 0

Liverpool

Bayern Munich

0 0

NK Dinamo Zagreb 2

Sporting CP

0 0

Lille

Real Madrid

0 0

Stuttgart

Banbury United

0 0

Melksham Town

Hednesford Town

0 0

Rugby Town

Alfreton Town

0 0

Spalding United

Ilkeston Town

0 0

Hereford

Colchester United

0 0

Milton Keynes Dons

Gloucester City

0 0

Gosport Borough

Leiston

0 0

Brentwood Town

Warrington Rylands

0 0

Newton Aycliffe

Hungerford Town

0 0

Winchester City

Scarborough Athletic (Eng)

0 0

Dunston UTS

Scunthorpe United

0 0

Newcastle Town

Wingate & Finchley

0 0

Cray Wanderers

Witham Town

0 0

Haringey Borough

Slough Town

0 0

Chichester City

Redditch United

0 0

Shifnal Town FC

Colchester United

0 0

Milton Keynes Dons

Barking (Eng)

0 0

Gorleston

Mansfield Town

0 0

Bradford City

Mansfield Town

0 0

Bradford City

Walsall

0 0

Fulham U21

Stockport County

0 0

Everton U21

Walsall

0 0

Fulham U21

خبرگزاری تماشاگر - مشتاقی: از گرایی‌ها توقع طلا نداریم/ مسابقات جهانی سنگین است

مشتاقی: از گرایی‌ها توقع طلا نداریم/ مسابقات جهانی سنگین است

خبرگزاری تماشاگر - سرمربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی گفت که در تیم اعزامی به مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی دو نفر داریم که تغییر وزن داده‌اند و نباید از آنها انتظار طلا داشت.

  • کد خبر: 318518
  • 1403/07/16
  • بازدید:
  • 3

بهرام مشتاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم ، درباره وضعیت تیم فرنگی ایران در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی که 7 تا 10 آبان ماه در آلبانی برگزار می‌شود، اظهار داشت: این دومین دوره این رقابت‌هاست، دوره اول، بعد از المپیک 2016 برگزار شد و حالا اتحادیه جهانی برای دومین بار صرفا مسابقات جهانی بعد از المپیک را در اوزان غیرالمپیکی برگزار می‌کند. در ترکیب تیم‌مان دو کشتی‌گیر داریم که تغییر وزن داده‌اند؛ محمدرضا و محمدعلی گرایی و از هر دو توقع مدال طلا نداریم.
وی درباره اینکه محمدرضا گرایی سابقه کشتی گرفتن در 72 کیلوگرم را در تورنمنت‌های بین‌المللی داشته، عنوان کرد: این ملاک نمی‌شود، آنجا تورنمنت بوده، نه مسابقه رسمی، خوب‌های دنیا نبودند یا اگر هم بودند و برد و باختی بین آنها اتفاق افتاده باشد، هیچ‌کدام با آمادگی کامل نبودند. این بار اما مسابقات با سطح بالایی برگزار شده و حریفان با آماده‌ترین فرم خود می‌آیند چون آنهایی که به هرشکلی نتوانستند در المپیک کشتی بگیرند، به دنبال مدال در سال 2024 هستند. همه با بدن‌هایی ساخته و پرداخته می‌آیند. این مسابقات قطعا سنگین است، هرچند شاید برخی اینطور فکر نکنند.

اخبار مرتبط

  • ۲۰ مهر؛ پایان مرحله مقدماتی لیگ برتر فرنگی در حوالی پایتخت

    بیشتر...
  • پیرمرد کشتی جهان دست از مبارزه کشید!

    بیشتر...
  • نجاتی: نمی‌خواهم کشتی‌ام تک مداله تمام شود؛ کم نمی‌گذارم

    بیشتر...


مدیرفنی سابق تیم ملی فرنگی درمورد شرایط فعلی برادران گرایی برای حضور در مسابقه جهانی پیش رو، خاطرنشان کرد: کشتی علی گرایی را در انتخابی تیم ملی دیدم، قاعدتا هم باید انتخاب می‌شد ولی صلابت سابق را نداشت و این وزن برایش جدید است. ضمن اینکه یک مقدار پا به سن گذاشته، البته هنوز برای کشتی پیر نیست، اما دیگر جوان هم محسوب نمی‌شود. باید در این مدت آماده‌تر شود و آماده شدنش هم کار دارد، مسابقه سختی پیش روی اوست. البته که کسب مدال دور از انتظارش نیست. رضا گرایی هم شرایط مشابهی با برادرش دارد و تغییر وزن داده، اما این نکته را باید در نظر گرفت که او در وزن جدید هم باز وزن کم می‌کند و اینطور نیست که فارغ بال از موضوع وزن کم کردن بوده و قبراق کشتی بگیرد. در این وزن، نباید به سوابق قبلی او نگاه کرد، چون به هرحال تغییر وزن داده و قبلا همه مدال‌هایش را در 67 کیلوگرم گرفته است. رضا گرایی هم شانس مدال دارد، اما کارش قطعا آسان نیست.
مشتاقی درخصوص دو ملی‌پوش دیگر ایران در اوزان 55 و 63 کیلوگرم اعزامی به مسابقات جهانی آلبانی گفت: پویا دادمرز کشتی‌گیری است که برای مدال می‌جنگد. برنز سال گذشته جهان را بر سینه دارد و باید از آن دفاع کند، کشتی‌های بدی هم در این مدت نگرفته، حُسنش به این است که سر وزن است و مشکل کاهش وزن ندارد و از این بابت یک پوئن از رقبایش جلوتر است ولی کشتی‌گیران قرقیز و قزاق و اساسا آسیایی‌ها در سبک وزن خوبند. ایمان محمدی هم برخلاف پسرعمویش (علیرضا مُهمدی)، هنوز خودش را در رده سنی بزرگسالان آنطور که باید و شاید پیدا نکرده، او سال گذشته هم ملی‌‌پوش شد و با تجربه مسابقات قبلی،‌ به آلبانی می‌رود. باید هر چه دارد رو کند تا موفق شود.
عضو سابق تیم ملی کشتی فرنگی درباره تصمیم علیرضا مُهمدی برای ادامه دادن کشتی‎اش بدون عمل جراحی یادآور شد:‌ اینکه او جراحی کند یا نکند،‌ به تشخیص پزشک احتیاج دارد،‌ اگر بشود بدون جراحی کار را ادامه دهد،‌ طبیعتا بهتر است. مهمدی رو به جلوست و قبلا هم گفته بودم که کشتی‌گیری است که هرگز کم نمی‌گذارد و همه توانش را به کار می‌گیرد. او در المپیک در حالی که اولین میدان رسمی‌اش در 87 کیلو بود هم خیلی خوب کشتی گرفت و در فینال زورش به حریف نرسید. به هرشکل کم کم در این وزن جا می‌افتد و قطعا آینده درخشانی دارد دلیلش هم صرفا این است که با گردن کلفتی کشتی گرفته و کشتی‌اش رو به جلوست.

منبع: تسنیم
0 نظر

ترین ها
عالمی: هوادار دوست داشت بازی با تأخیر برگزار شود
عالمی: هوادار دوست داشت بازی با تأخیر برگزار شود

سرپرست تیم فوتبال استقلال گفت: تیم هوادار دوست داشت بازی با استقلال با تأخیر آغاز شود.

تاریخ: 1403/07/14 بازدید: 19
خیال اشلوت راحت: هافبک لیورپول مصدوم نیست
خیال اشلوت راحت: هافبک لیورپول مصدوم نیست

الکسیس مک آلیستر اعلام کرد که مصدومیتش جدی نیست و مشکلی برای حضور در میدان ندارد

تاریخ: 1403/07/16 بازدید: 2
حمله برباتوف به بازیکنان یونایتد: خجالت بکشید

دیمیتار برباتوف، بازیکن سابق منچستریونایتد، از عملکرد بازیکنان این تیم انتقاد کرده و از آن‌ها می‌‌خواهد تا از جانی اونز الگو بگیرند

تاریخ: 1403/07/16 بازدید: 9
Powered by SinanSoft © 2023 Tamashagar