ورود اعضا

|

ثبت نام

خبر فوری :

|

نتایج زنده

Botafogo

0 0

Gremio

D.C. United\t

1 0

Columbus Crew

Inter Miami

0 0

Charlotte

Cincinnati

0 1

Los Angeles

New England

0 0

Nashville SC

Montréal

0 0

SJ Earthquakes

Philadelphia Union

0 0

Atlanta United

New York RB

1 3

New York City

Palmeiras

2 1

Atlético Mineiro

Sparta Rotterdam

1 1

Fortuna Sittard

Monaco

2 1

Montpellier

Osasuna

4 2

Barcelona

Malaga

0 3

Elche

Bologna

1 1

Atalanta

Le Havre

0 3

Lille

FK Rostov

0 2

Akron Tolyatti (Rus)

Jablonec

1 1

Feyenoord

Sporting Gijón

1 0

Real Zaragoza

Krasnodar

2 0

Zenit Petersburg

Wolverhampton Wanderers

1 2

Liverpool

Real Sociedad

3 0

Valencia

Bayern Munich

1 1

Bayer Leverkusen

Genoa

0 3

Juventus

Alanyaspor

1 0

Rizespor

Galatasaray

3 3

Kasimpasa

فولاد

1 0

ذوب آهن

Naft Bandar Abbas

0 0

سايپا

Lens

0 0

Nice

نفت مسجد سلیمان

0 1

Damash Gilanian

Willem II

0 2

PSV

آنتن

لاتزیو - تورینو

هفته ۳ سری آ ایتالیا

14:00 - 1403/07/08

آنتن

ونتزیا - آاس رم

هفته ۳ سری آ ایتالیا

16:30 - 1403/07/08

بیشتر
خبرگزاری تماشاگر - چایچی: کمیته فنی دوچرخه‌سواری «کشک» است

چایچی: کمیته فنی دوچرخه‌سواری «کشک» است

خبرگزاری تماشاگر - مدیر پیشین تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری گفت: این طرز فکر که کمیته فنی «کشک» است، اکنون در این فدراسیون دیده می‌شود.

  • کد خبر: 316641
  • 1403/07/08
  • بازدید:
  • 1

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم ، در شرایطی که به نظر می‌رسید فدراسیون دوچرخه‌سواری پس از المپیک 2024 پاریس شرایط بهتری را تجربه کند، اما تاکنون چنین شرایطی رخ نداده است. نمونه این موضوع، استعفای مجید ناصری از کمیته فنی و همچنین سید حسین سعیدنامه از هیئت رئیسه بوده است. در این میان صحبت‌های سخنگوی فدراسیون هم مطرح شد که با رد تشریفاتی بودن کمیته فنی، بحث تصمیم‌سازی را در مقابل تصمیم‌گیری در این کمیته به میان آورد.
مصطفی چایچی مدیر سابق تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری در این باره به تسنیم گفت: بحث تصمیم‌سازی و نه تصمیم‌گیری، در کمیته فنی کاملاً غلط است. تصمیم‌گیری درباره کارهای فدراسیون یکی از مسائلی است که یک نفر نمی‌تواند انجام دهد. تصمیم‌سازی همراه با تصمیم‌گیری است. رسول اسدی رئیس فدراسیون پیش از این هفته گفته بود که کمیته فنی تصمیم‌ساز است، نه تصمیم‌گیر. پس از این حرف و زمانی که در مسابقه بعدی نتیجه نگرفتند، عنوان کرد که جوابگو نیست و کادر فنی باید پاسخگو باشد. اینجاست که کمیته فنی باید نظارت داشته باشد و ببیند آن تصمیماتی که گرفته شده، انجام شده است یا نه. اگر انجام نشده، باید مشکل را پیدا و اصلاح کنند. اینکه بخواهند از کمیته فنی استفاده ابزاری کنند و در مواقع شکست، همه چیز را به گردن این کمیته بیندازند، درست نیست.
وی با بیان اینکه افراد حاضر در کمیته فنی هم باید جوابگو باشند، ادامه داد: دوستان می‌خواهند به سمت حرکت کنند که کسی، آنها را در فدراسیون بازخواست نکند. کمیته فنی در همه فدراسیون‌ها

اخبار مرتبط

  • شرایط وخیم دوچرخه‌سوار سوئیسی

    بیشتر...
  • استعفای عضو هیئت رئیسه فدراسیون دوچرخه‌سواری

    بیشتر...
  • مرگ دلخراش دوچرخه‌سوار اکوادوری حین تمرین

    بیشتر...

درباره مسائل فنی تصمیم‌گیری می‌کند، بنابراین وظیفه این کمیته آن است که تصمیم‌گیرنده باشد و پیشنهادات را پیرامون شرایط فنی سایر کمیته‌ها و همچنین وضعیت کادر فنی و ... به تصویب برساند و باید هم جواب بدهد و هم جواب بخواهد.
چایچی با اشاره به تعبیر «علی پروین» پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس که گفته بود «کمیته فنی کشک است»، گفت: الان در دوچرخه‌سواری هم دقیقاً چنین چیزی است. این طرز فکر می‌خواهد بگوید که یک مترسک می‌خواهیم که براساس نظرات ما کار مربیگری را انجام بدهد و ما هر چه می‌گوییم، انتخاب و اعزام کند، اما اگر نتیجه که نگرفت، مربی مسئول است.
مدیر سابق تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری درخصوص استعفاهای اخیر که به نظر می‌رسد پیرامون مشخص نبودن وضعیت شرایط کمیته فنی و هیئت رئیسه بوده است، عنوان کرد: از من هم برای کمیته فنی دعوت شد، اما نرفتم. افرادی هم که رفتند، انصراف دادند. شما کمیته فنی را در فدراسیون‌های موفق مشاهده کنید و ببینید که آیا آنها هم فقط تصمیم‌ساز هستند و کاری با تصمیم‌گیری ندارند؟  چایچی تصریح کرد: فقط می‌خواهند بگویند که ما کمیته فنی داریم، اما اینکه کارآیی این کمیته چه هست، باید به کارنامه‌اش برگردیم. تصمیمات کمیته فنی باید توسط رئیس فدراسیون به عنوان رئیس این کمیته انجام شود. در کمیته‌های فنی درباره همه مسائل رأی‌گیری و تصمیم‌گیری می‌شود، ولی اینجا می‌خواهیم این رویه را ایجاد کنیم که کمیته فنی تصمیم‌سازی کند و نه تصمیم‌گیری. نتیجه چنین تفکری این می‌شود که الان در لیگ جوانان تعداد نفرات فقط 45 نفر است، در حالی که 10 سال قبل ما 20 تیم جوانان، 12 تیم دسته برتر و 22 تیم دسته اول داشتیم و در بانوان هم تعداد زیادی حضور داشتند.
وی درباره اعزام یک نفر به مسابقات جهانی و توجه بیشتر فدراسیون به بخش جاده گفت: وقتی تصمیم‌سازی می‌شود، همین اتفاقات نیز رخ می‌دهد. ما در المپیک دو سهمیه بانوان را از دست دادیم، آن هم به خاطر ضعف کمیته فنی و فرآیند تصمیم‌سازی. این را با مدرک و دلیل می‌گویم. به خاطر اشتباه همان تصمیم‌سازان و اینکه نمی‌دانستند چگونه باید دو سهمیه را دریافت کنند، دو سهمیه را از دست دادیم. اگر کمیته فنی تصمیم‌گیرنده بود، این شرایط ایجاد نمی‌شد. الان در پیست می‌توانستیم سهمیه بگیریم. اینها چیزهایی است که کمیته فنی می‌توانست در جریان باشد. ناصری به عنوان داور اطلاعاتی دارد که 10 رئیس فدراسیون، مدیر کمیته فنی و ... هم ندارند. برعکس آن هم وجود دارد، یعنی برخی دیگر اطلاعاتی دارند که ممکن است سایر اعضای کمیته فنی نداشته باشند. اگر کمیته فنی درست بوده و افراد توانمند در آن باشند و وابسته به گروه و پست نباشد، شرایط بهتر می‌شود. باید از چنین افرادی دعوت شود تا یک کمیته فنی خوب به وجود بیاید و در نهایت تصمیم‌گیری شود.
چایچی در پایان درباره ثبت نشدن نام رئیس فدراسیون ایران در سایت اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری گفت: اینطور که خودشان هم گفته‌اند، فدراسیون جهانی به خاطر برخی مسائل، فعلاً تأیید نکرده است. فدراسیون جهانی تا وقتی به آن نقطه نرسد که انتخابات درست بوده یا نه، این کار را نخواهد کرد.

منبع: تسنیم
0 نظر

ترین ها
جدول رده‌بندی لیگ برتر| صعود تراکتور به صدر و سقوط استقلال
جدول رده‌بندی لیگ برتر| صعود تراکتور به صدر و سقوط استقلال

تیم فوتبال تراکتور تبریز با برتری برابر سپاهان اصفهان مهمترین بازی امروز هفته ششم لیگ برتر را برد و به صدر جدول رده‌بندی این رقابت‌ها صعود کرد.

تاریخ: 1403/07/06 بازدید: 30
عبدی: خودم تصمیم گرفتم مهاجری را برکنار کنم
عبدی: خودم تصمیم گرفتم مهاجری را برکنار کنم

مارکو تا خیبر تا نیم فصل وقت دارد

تاریخ: 1403/07/08 بازدید: 0
بانوان ملوانی خالق زیباترین قاب لیگ برتر (عکس)

ترکیبی از تعصب در هوای دل‌انگیز انزلی:

تاریخ: 1403/07/08 بازدید: 11
Powered by SinanSoft © 2023 Tamashagar