ورود اعضا

|

ثبت نام

خبر فوری :

|

نتایج زنده

Sao Paulo

0 0

Palmeiras

Barcelona

4 2

Valencia

Genoa

3 0

Cagliari

Racing Ferrol

0 2

Mirandes

Fatih Karagümrük

4 1

Antalyaspor

FK Rostov

2 1

Orenburg

Sochi

0 0

Fakel

Rubin Kazan

1 1

Ural

FK Krylya Sovetov Samara

0 0

Krasnodar

Internacional de Madrid

1 1

Atlético Goianiense

Fortaleza

1 1

RB Bragantino

Juventude

1 1

Athletico Paranaense

Cruzeiro

3 1

Vitória

Albacete

2 1

Eibar

Marseille

2 1

Lens

Real Betis

1 1

Sevilla

Corinthians

3 0

Fluminense

Fiorentina

5 1

Sassuolo

Baltika

3 1

CSKA Moscow

Darmstadt 98

0 1

Heidenheim

Lyon

3 2

Monaco

Villarreal

3 0

Rayo Vallecano

Real Valladolid

1 0

Huesca

Levante

0 1

FC Cartagena

Dinamo Moscow

1 0

Zenit Petersburg

Napoli

2 2

AS Roma

Atalanta

2 0

Empoli

Trabzonspor

4 2

Gaziantep FK

Rizespor

2 2

Ankaragucu

Nottingham Forest

0 2

Manchester City

شبکه ورزش

پیکان - شمس آذر قزوین

هفته اول لیگ برتر ایران

18:20 - 1403/02/11

آنتن

اتحاد کلبا - الوصل امارات

فوتبال

18:50 - 1403/02/11

بیشتر
خبرگزاری تماشاگر - عملکرد مربیان خارجی تراکتور‌ در یک دهه اخیر!

عملکرد مربیان خارجی تراکتور‌ در یک دهه اخیر!

خبرگزاری تماشاگر - به بهانه جدایی خمس از جمع تی‌تی‌ها

  • کد خبر: 279886
  • 1403/01/29
  • بازدید:
  • 1364

به گزارش "ورزش سه"، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، پاکو خمس سرمربی اسپانیایی تراکتوری‌ها پس از توافق با مدیران باشگاه به صورت توافقی از جمع قرمزها جدا شد تا به لیست بلندبالای مربیان ناکام تراکتور در یک دهه اخیر اضافه شود. به همین بهانه عملکرد تمام مربیان خارجی تراکتور در یک دهه اخیر را بررسی کرده‌ایم. مربیان زیادی که از اقصی نقاط دنیا برای هدایت تراکتور به ایران آمدند اما به غیر از دو سه نفرشان، چندان موفق نبودند.
۱. تونی اولیویرا پیرمرد پرتغالی که از محبوبیت به‌شدت بالایی نزد هوادارن تراکتور برخوردار بود، در نیم فصل دوم لیگ چهاردهم برای دومین مقطع به تبریز آمد تا تراکتوری را هدایت کند که در نیم فصل نخست با هدایت رسول خطیبی نتایج چندان بدی را هم نگرفته بود. نیم فصل رویایی تراکتور با تونی اولیویرا و کسب پیروزی‌های دلچسبی همچون برتری چهار بر یک مقابل استقلال در آزادی، این تیم را در آستانه کسب اولین قهرمانی در لیگ برتر قرار داده بود.  شاگردان تونی برای کسب قهرمانی نیاز به برد مقابل نفت تهران در بازی خانگی داشتند اما اتفاقات عجیب و غریب آخرین روز لیگ چهاردهم در نهایت منجر به تساوی ۳ بر۳ دو تیم در تبریز شد تا سپاهان جام قهرمانی را بالای سر ببرد. تونی اولیویرا بعد از آن نایب قهرمانی قراردادش را به مدت یک فصل دیگر‌ تمدید کرد، اما در پایان نیم فصل نخست لیگ پانزدهم برای همیشه از جمع تی‌تی‌ها جدا شد و هدایت تراکتور به امیر‌قلعه‌نویی رسید.
* عملکرد‌ تونی در دومین مقطع حضور در تراکتور: 32 بازی 16 برد  9 مساوی  7 باخت
۲. ارطغرول ساغلام  بعد از جدایی امیر قلعه‌نویی و یحیی گل‌محمدی از تراکتور بود که مرد جوان ترکیه‌ای برای نخستین بار به نیمکت تراکتور رسید. مربی‌ای که ارتباط خوبی با سکوهای یادگار امام برقرار کرده بود و هواداران سبک بازی تیمش را می‌پسندیدند. عمر‌ حضور ساغلام روی نیمکت تراکتور اما کوتاه بود و او پس‌ از حفظ سهمیه تبریزی‌ها در لیگ برتر با رتبه یازدهم، از جمع آن‌ها جدا شد.
* عملکرد ساغلام در اولین مقطع حضور در تراکتور: 16 بازی 3 برد 6 مساوی 7 باخت
۳. جان توشاک جان توشاک معروف تبدیل به اولین مربی تراکتور تحت مالکیت زنوزی شد. سرمربی باتجربه‌ای که در کارنامه‌اش سابقه هدایت رئال مادرید و لیورپول نیز دیده می‌شد، پس از گذشت تنها ۶ هفته از جمع تی‌تی‌ها جدا شد. توشاک

اخبار مرتبط

  • ترابی مثل اسدی بازی رفت: تفاوت ایجاد کن!

    بیشتر...
  • پرسپولیس کنعانی را سرپنجه می‌خواهد

    بیشتر...
  • سخت‌ترین قرعه یک پرسپولیسی در غیاب پرسپولیس!

    بیشتر...

نتایج چندان بدی با تراکتور نگرفته بود تا اینکه در اولین بازی جام حذفی مقابل صنعت نفت در آبادان در ضربات پنالتی شکست خورد و درگیری‌هایی نیز با برخی بازیکنان از جمله اشکان دژاگه داشت.
* عملکرد جان توشاک در تراکتور: 7 بازی 2 برد 4 مساوی 1 باخت
۴. جورج لیکنز سرمربی باتجربه بلژیکی تبدیل به دومین خارجی تراکتوری‌ها در فصل هجدهم شد. مربی خونسردی که همانند توشاک از رزومه قابل توجهی برخوردار بود و سابقه هدایت تیم‌های ملی همچون بلژیک، الجزایر و البته باشگاه الهلال را داشت. اوضاع برای لیکنز و تراکتور تا قبل از هفته بیست و پنجم و بازی مقابل سپیدرود خوب پیش رفته بود تا اینکه شکست پرحاشیه مقابل قرمزهای رشت منجر به شروع نتایج ضعیف لیکنز در پنج هفته پایانی شد. از جمله نتایج خوب او با تراکتور، پیروزی مقابل استقلال و سپاهان و متوقف کردن پرسپولیس در تبریز بود.
* عملکرد جورج لیکنز در تراکتور: 15 بازی 7 برد 5 مساوی 3 باخت
۵. مصطفی دنیزلی مربی محبوب سابق پرسپولیس بعد از هشت سال به ایران برگشت تا این بار هدایت قرمزهای تبریز را عهده‌دار شود. مرد باتجربه‌ای که هواداران پرشور تراکتور امید زیادی به موفقیت با او داشتند، اما دنیزلی هم تنها ده هفته روی نیمکت تراکتور دوام آورد و طبق گفته خودش به علت بیماری همسرش ناچار به ترک ایران و بازگشت به ترکیه شد.‌ خاطره‌انگیزترین پیروزی دنیزلی با تراکتور، برتری یک بر صفر در یادگار مقابل پرسپولیس با گل از راه دور حاج‌صفی بود.
* عملکرد مصطفی دنیزلی در تراکتور: 13 بازی 7 برد 3 مساوی 3 باخت
۶. زنونیر سولدو بعد از ساکت الهامی، منصوریان، خطیبی و فیروز کریمی بار دیگر هدایت تراکتور به یک خارجی سپرده شد. این بار مربی تقریبا ناشناخته و کروات بود که روی نیمکت تی‌تی‌ها نشست. سولدو را با اختلاف می‌توان ضعیف‌ترین مربی خارجی تراکتور در این ده سال دانست چرا که تنها 2 برد با تراکتور بدست آورد و در دی ماه 1400 از این تیم جدا شد. سولدو در مصاف با سرخابی‌های پایتخت نیز با نتایج دو بر یک و یک بر صفر شکست خورده بود.
* عملکرد زنومیر سولدو در تراکتور: 16 بازی 2 برد  6 مساوی 8 باخت
۷. ارطغرول ساغلام مربی‌ خوشتیپ برای دومین مقطع به تراکتور بازگشت تا بار دیگر عملیات حفظ سهمیه تی‌تی‌ها را رهبری کند. او این بار نیز همانند سه سال قبل موفق بود و با کسب 4 برد، 4 مساوی و تحمل 3 شکست با وجود آنکه هواداران راضی به ماندنش بودند از تراکتور جدا شد. البته که نتایج او در دومین مقطع حضورش در تراکتور کمی بهتر از اولین مقطع بود.
* عملکرد ارطغرول ساغلام در تراکتور: 11 بازی 4 برد 4 مساوی 3 باخت
۸. قربان بردیف یکی‌دیگر از مربیان مطرح‌ با سابقه چندین‌ساله در اروپا که در سال‌های اخیر به جمع‌ تبریزی‌ها اضافه شد، بردیف ترکمنستانی بود. مربی‌ای که ده سال قبل و در روبین کازان با میدان دادن به سردار آزمون نقش مهمی در موفقیت مهاجم تیم ملی در روسیه ایفا کرده بود، به تبریز آمد تا آماده هدایت تراکتور در لیگ بیست و دوم شود. بردیف نیز با وجود نتایج خوب از جمله پیروزی یک بر صفر مقابل پرسپولیس در آزادی، به بهانه بازگشت به لیگ روسیه از تراکتور جدا شد. بدترین شکست او نیز با نتیجه 4 بر 2 برابر سپاهان رقم خورد.
* عملکرد قربان بردیف در تراکتور: 11 بازی 4 برد 3 مساوی 4 باخت
۹. پاکو خمس و سرانجام سرمربی سابق رایو وایکانو و لاس پالماس بدل به آخرین سرمربی خارجی سرخ‌های تبریز‌ در ده سال اخیر شد. مربی‌ای که در ابتدا با انتقاد شدید هواداران تراکتور با توجه به نتایج نه چندان قوی‌اش مواجه شد اما هرچه که گذشت موفق به کسب نتایج خوبی روی نیمکت تی‌تی‌ها شد. تنها ضعف بزرگ او در این مدت، عدم نتیجه‌گیری در بازی مقابل مدعیان قهرمانی بود. مربی‌ 53 ساله تراکتور سرانجام بعد از شکست سنگین مقابل ذوب آهن در خانه و پس‌ از مذاکره با مدیران باشگاه، به شکل توافقی از جمع تراکتوری‌ها جدا شد.
* عملکرد پاکو خمس در تراکتور: 44 بازی 23 برد 8 مساوی 13 باخت

از نظر شما کدام مربی خارجی بهترین عملکرد را در یک دهه اخیر روی نیمکت تراکتور به ثبت رساند؟

منبع: ورزش 3
10 نظر

ترین ها
هاشمی در جمع ملی‌پوشان فوتسال: کارتان تازه آغاز شده است
هاشمی در جمع ملی‌پوشان فوتسال: کارتان تازه آغاز شده است

وزیر ورزش در جمع اعضای تیم ملی فوتسال ایران که به قهرمانی جام ملت‌های آسیا دست یافتند، خطاب به آنها گفت که کار ملی‌پوشان برای موفقیت در عرصه جهانی آغاز شده است.

تاریخ: 1403/02/09 بازدید: 2227
ترابی مثل اسدی بازی رفت: تفاوت ایجاد کن!
ترابی مثل اسدی بازی رفت: تفاوت ایجاد کن!

مهدی ترابی همچنان می‌تواند در معادلات قهرمانی پرسپولیس نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد

تاریخ: 1403/02/11 بازدید: 1
نیم صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۱۰ اردیبهشت

روزنامه‌های ورزشی دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ به موضوعات مختلف فوتبال و فوتسال پرداخته اند.

تاریخ: 1403/02/10 بازدید: 1883
Powered by SinanSoft © 2023 Tamashagar