ورود اعضا

|

ثبت نام

خبر فوری :

|

نتایج زنده

Adana Demirspor

0 0

Galatasaray

استقلال ملاسانی

0 1

سپاهان

ملوان

1 1

سايپا

تراکتور

1 1

ذوب آهن

آلومینیوم اراک

2 2

پرسپوليس

هوادار

3 1

Mes Soongoun

فجر سپاسی

0 3

گل گهر سیرجان

مس کرمان

1 1

Chadormalu SC

Brighton & Hove Albion

0 4

Manchester City

Go Ahead Eagles

1 3

Feyenoord

Udinese

1 2

AS Roma

Akhmat Grozny

1 0

Sochi

CSKA Moscow

0 0

Spartak Moscow

Heerenveen

0 8

PSV

Fakel

0 1

FK Krylya Sovetov Samara

مس رفسنجان

2 1

پیکان

Ural

0 1

FK Rostov

Atalanta

4 1

Fiorentina

Marseille

2 2

Nice

Crystal Palace

2 0

Newcastle United U21

Everton

2 0

Liverpool

Manchester United

4 2

Sheffield United

Monaco

1 0

Lille

Ajax

2 2

Excelsior

Wolverhampton Wanderers

0 1

AFC Bournemouth

Zenit Petersburg

0 2

Rubin Kazan

Trabzonspor

3 2

Fatih Karagümrük

Krasnodar

3 2

Baltika

Lorient

1 4

PSG

Twente

3 1

Almere City

آنتن

الشباب - الاتحاد کلبا

لیگ حرفه‌ای عربستان

21:30 - 1403/02/07

آنتن

رئال مادرید - رئال سوسیداد

هفته ۴ لالیگا اسپانیا

22:30 - 1403/02/07

بیشتر
خبرگزاری تماشاگر - نصیرزاده: مربی منتقد به دستورالعمل از ماشین حساب استفاده کند/ بودجه برخی باشگاه‌ها 600 درصد بیشتر شده

نصیرزاده: مربی منتقد به دستورالعمل از ماشین حساب استفاده کند/ بودجه برخی باشگاه‌ها 600 درصد بیشتر شده

خبرگزاری تماشاگر - سرپرست کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال گفت: برخی منتقدان به دستورالعمل نقل و انتقالات آداب باشگاه داری را نمی‌دانند.

  • کد خبر: 221670
  • 1402/03/13
  • بازدید:
  • 1165

هوشنگ نصیرزاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد انتقادات اخیر برخی بازیکنان و سرمربیان لیگ برتر مثل یحیی گل محمدی به دستورالعمل جدید نقل و انتقالات اظهار داشت: این انتقادات اشتباه است و بدون مطالعه انجام می‌شود. سال گذشته 2730 میلیارد تومان در لیگ برتر هزینه بازیکن و مربی شده است. از این مقدار 1200 میلیارد فقط مربوط به 3 باشگاه است. کمترین هزینه را برای خرید بازیکن ملوان انزلی داشته که بازیکنان سرباز جذب می‌کند.
* هرج و مرج مالی باعث شده برخی باشگاه‌ها حریف تمرینی شوند وی افزود: در تمام دنیا سازمان‌های برگزارکننده حق دارند سرزده به تمام دفاتر باشگاه‌های شرکت‌کننده در مسابقات مراجعه کرده و رفت و برگشت مالی آنها را کنترل کنند. هر باشگاه می‌تواند فقط 65 درصد از درآمدهای خودش را هزینه خرید بازیکن و مربی کند، اما در این ایران هیچ قاعده‌ای در این خصوص وجود ندارد و این یک بی‌نظمی و هرج و مرج مالی ایجاد شده است. به همین دلیل چند باشگاه بیشترین خرج را می‌کنند و سایر باشگاه‌ها فقط حریف تمرینی آنها محسوب می‌شوند.  درست مانند این است که کشتی‌گیر 48 کیلوگرم را مقابل 90 کیلویی قرار بدهید.
* فردی که به دستورالعمل انتقاد می‌کند، آداب باشگاهداری را نمی‌داند سرپرست کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال عنوان کرد: برای اولین بار فدراسیون می‌خواهد مدرن و بین‌المللی رفتار کند، اما همین موضوع با مقاومت روبرو شده است. مصاحبه‌های دوستان هم اصلاً کارشناسی نیست. یکی از مربیان گفته آیا در این کارگروه فرد فوتبالی هم وجود داشته، درحالی‌که سوال ما این است؛ فردی که به چنین برنامه‌ای انتقاد می‌کند خودش آداب و اصول برگزاری مسابقات و باشگاه‌داری را می‌داند؟ نکته‌ بسیار جالبی در اینجا وجود دارد، بدون آنکه مصوبات کارگروه را بخوانند قضاوت می‌کنند، اما با همین دستورالعمل بودجه 13 باشگاه افزایش یافته است.
* بودجه برخی باشگاه‌ها 600 درصد افزایش یافته است نصیرزاده خاطرنشان کرد: الان به ملوان که سال گذشته کمترین هزینه را برای جذب بازیکن داشته، اجازه دادیم به اندازه 3 تیم پرخرج هزینه کند. این به مفهوم افزایش اجازه رقابت بین همه تیم‌ها و افزایش 600 درصدی اعتبار برخی باشگاه‌ها است. برای مثال باشگاهی که سال گذشته 320 میلیارد بازیکن خریده، امسال به او اجازه داده شده 360 میلیارد خریداری کند. 250 میلیارد تومان سقف پایه هر باشگاه است. 50 میلیارد برای تیم‌هایی که رتبه اول تا چهارم را کسب کرده‌اند. 25 میلیارد برای کسب مجوز حرفه‌ای، 10 میلیارد برای کسب مجوز ملی، 50 درصد حق ترانسفر بازیکن و 20 درصد هم برای تیم‌هایی که به آسیا می‌روند در نظر گرفته شده است. مربی‌ای

اخبار مرتبط

  • تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها/حرف قنبرزاده حرف آخر است؟

    بیشتر...
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند

    بیشتر...
  • روایت مسئول برگزاری لیگ یک از لغو عجیب بازی سرنوشت‌ساز

    بیشتر...

که در تلویزیون چنین انتقاداتی می‌کند بودجه‌ باشگاهش 50 تا 60 میلیارد افزایش یافته است.
* مربی منتقد از ماشین حساب استفاده کند و ببیند بودجه باشگاهش بیشتر شده وی افزود: به همین دلیل انتقاد این مربی چشم بسته است، زیرا حساب نکرده است؛ تمام گوشی‌های همراه اکنون ماشین حساب دارند. با استفاده از همین ماشین حساب ببینید سال گذشته چقدر هزینه کرده‌اید و بودجه باشگاه امسال چقدر افزایش یافته، برخی‌ها می‌گویند سقف قرارداد درحالی‌که می‌توانند با یک بازیکن 100 میلیارد هم قرارداد ببندند. این قرارداد در سازمان لیگ هم ثبت خواهد شد، اما اگر از سقف بودجه باشگاه فراتر بروند، قرارداد سایر بازیکنان ثبت نخواهد شد.
* با رد شدن از سقف بودجه، سازمان لیگ قراردادی را تحویل نمی‌گیرد عضو هیات رئیسه سازمان لیگ در خصوص اینکه آیا برای اجرای این دستورالعمل و سقف بودجه ضمانت اجرایی وجود دارد، گفت: باید ببینید باشگاه‌ها قراردادهای خود را به سازمان لیگ بیاورند. ماشین حساب آنجا گذاشته شده و مبالغ قراردادها را با هم جمع می‌زنند. اگر مجموع قراردادها از سقف بودجه‌ در نظر گرفته‌شده بیشتر باشد دیگر قرارداد بعدی را تحویل نمی‌گیرند.
* عقد قرارداد ریالی با خارجی‌ها به سود ما است نصیرزاده در واکنش به نامه اخیر محمد مخبر معاون رئیس جمهور مبنی بر ممنوعیت عقد قرارداد دلاری در باشگاه‌ها اظهار داشت: شرایط اکنون به شکلی پیش رفته که بیشتر بازیکنان ایرانی پولی را برای فسخ قرارداد خودشان تحت عنوان بند جداسازی در قراردادها می‌گذاشتند که این بند فسخ عیناً دلاری بود. ما گفتیم این را دیگر در قراردادها منظور نکنند. اینکه گفته می‌شود بازیکنان خارجی هم ریالی ببندند، با تجربه‌ای که در انعقاد قرارداد ریالی با بازیکن خارجی داشتیم در نهایت به سود ما است؛ به این دلیل که با این فرض که اگر بازیکن برای 5 میلیارد تومان به شکل ارزی به فیفا شکایت کند، آنجا بلافاصله به سایت بانک مرکزی ایران مراجعه کرده و معادل این مبلغ را دلار تعیین می‌کنند.
وی ادامه داد: در این سایت نیز قیمت دلار همیشه بسیار پایین‌تر از واقعیت بازار است، به همین دلیل باشگاه باید دلار بیشتری بپردازد. تا زمانی که بازیکن و مربی خارجی شکایت نکرده‌اند، مشکلی وجود ندارد، اما بلافاصله پس از شکایت به فیفا آن‌ها رای به پرداخت به صورت ریال نمی‌دهند، بلکه به سایت بانک مرکزی مراجعه می‌کنند و احتمال دارد دلار 42 هزار تومانی را محاسبه کنند، اما باشگاه باید هزینه بیشتری بابت پرداخت دلار پرداخت کند. هر قراردادی باید با واحد پول همان کشور بسته شود. اکنون بازیکنان ما در لیگ‌های اروپایی هم با واحد پول همان کشوری که در آن بازی می‌کنند قرارداد می‌بندند، زیرا در آنجا شاغل هستند.
* ممنوعیت قرارداد قرضی با لژیونرها هوشمندانه است و قائدی و محبی به یک شرط استثنا می‌شوند سرپرست کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در خصوص ممنوعیت عقد قرارداد با بازیکنان لژیونر به صورت قرضی و اینکه آیا این بند شامل لژیونرهایی که سال گذشته در لیگ برتر بازی کردند هم می‌شود یا خیر، اظهار داشت: انتقال قرضی بازیکنان یکی از محل‌های درآمدهای باشگاه‌ها در جهان است. حتی برزیل با قرارداد قرضی بازیکنان باشگاه خودش، تولید ناخالص ملی را افزایش داده و بخشی از بدهی‌های خارجی خود را پرداخت کرده است، حالا چرا باید بازیکن ایرانی که به خارج از کشور می‌رود بلافاصله به عنوان منبع درآمد آن باشگاه خارجی با قرارداد قرضی به ایران بازگردد؟ این ممنوعیت هوشمندانه است. در حال حاضر باشگاه استقلال مکاتبه کرده و گفته با سانتاکلارا و الاهلی توافق‌نامه‌ای داریم که بر مبنای آن مهدی قائدی و محمد محبی سال آینده هم می‌توانند در تیم ما بمانند.
وی ادامه داد: اگر این توافق‌نامه موجود باشد و قرارداد قرضی قائدی و محبی را هم سال آینده پوشش بدهد، به صورت استثنا می‌توان این قرارداد را از استقلال پذیرفت، اما اگر توافق‌نامه‌ای وجود نداشته باشد، تمدید حضور آنها به صورت قرضی مطابق مقررات فعلی نیست. هرچند مدیر باشگاه استقلال گفته این تفاهم‌نامه را در اختیار داریم و باید اجازه داده شود قائدی و محبی یک فصل دیگر قرضی در این تیم بمانند.
* چشم خودمان را درمورد اخباری بستیم مدیرعامل باشگاه تراکتور در خصوص آخرین وضعیت تمدید قرارداد محمدرضا اخباری با تیم تبریزی عنوان کرد: کسی که فوری وارد بازار می‌شود زود هم خرید نمی‌کند. احتمال دارد بازیکنان دوری در پاساژ بزنند و سپس قیمت مناسب را انتخاب کنند. اخباری یک مهره مهم و کلیدی برای ما است. چشم خودمان را بستیم و مبلغی بسیار بالاتر از فصل گذشته به او پیشنهاد دادیم، اکنون هم منتظر جوابش هستیم.
* نمی‌توانیم برخی بازیکنان را برای خمز جذب کنیم نصیرزاده در مورد فعالیت‌های نقل و انتقالی تراکتور گفت: لیست خمز در اختیار ما است و مشغول مذاکره هستیم، اما چند بازیکنی که در لیست او هستند با باشگاه خود قرارداد دارند و امکان جذب آنها برای تراکتور وجود ندارد. اکنون سقف بودجه تراکتور مشخص شده و به عنوان یک باشگاه بخش خصوصی نمی‌توانیم بیشتر از این هزینه کنیم. پرداخت مبالغ هنگفت برای ما بسیار سخت است.
وی در مورد زمان آغاز تمرینات تراکتور توضیح داد: 10 تیر تمرینات خود را آغاز می‌کنیم و بعد از 5 روز برای برگزاری اردوی دو هفته‌ای به استانبول می‌رویم زیرا احتمال می‌دهیم لیگ برتر آینده از 10 مرداد آغاز شود.
پایان پیام/

منبع: فارس
0 نظر

ترین ها
تباس: برخی بازی‌های لالیگا در آمریکا برگزار خواهند شد!
تباس: برخی بازی‌های لالیگا در آمریکا برگزار خواهند شد!

رئیس سازمان لالیگای اسپانیا خبر داد در آینده‌ای نه‌چندان دور برخی بازی‌های لالیگا در کشور آمریکا برگزار خواهد شد.

تاریخ: 1403/02/05 بازدید: 2235
یادآوری یک خاطره فراموش‌نشدنی: نساجی قهرمان!
یادآوری یک خاطره فراموش‌نشدنی: نساجی قهرمان!

باشگاه نساجی مازندران در سالروز قهرمانی این تیم در جام حذفی برای ادای دین به اعضای تیم در آن سال پوستر جالبی را طراحی کرد

تاریخ: 1403/02/07 بازدید: 0
صعود گل‌گهر به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی

شاگردان اوزونیدیس با پیروزی مقابل فجر سپاسی شیراز جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی را کسب کردند.

تاریخ: 1403/02/07 بازدید: 0
Powered by SinanSoft © 2023 Tamashagar